«تریومف راکت»

16 مرداد
تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

بدنه این موشک زمینی که در اصل یک موتور سیکلت است از الیاف کربن کولار ساخته شده و در درون خود از دو موتور توربوشارژ استفاده میکند که در نهایت 1000bhp قدرت را در 9000 دور در دقیقه تحویل می دهد. 7.8متر طول و 60 سانتیمتر عرض و 90 سانتی متر بلندا دارد.

در پنجم ماه آگوست تصاویر تریومف در فیسبوک منتشر شد.

محمد نبی زاده

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

ایستگاه بین المللی فضایی رکورد 100 هزار چرخش را ثبت کرد و به نقطه عطف کیهانی دست یافت!

به گفته مقامات ناسا، ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) توانست 100 هزارمین چرخش خود را به دور زمین طی اوایل صبح دوشنبه (16 می) تکمیل کند. جف ویلیامز از فضانوردان ناسا در ویدئوی ضبط شده در محل ایستگاه بین المللی فضایی می گوید: "این نقطه عطف بسیار مهمی است و این امر با زحمات یک گروه بین المللی متشکل از نهاد فضایی اروپا، روسیه ، کانادا، ژاپن و آمریکا محقق شده است."

آموزش گزارش پست های مشکوک به خودکشی در فیسبوک

فیسبوک ویژگی جدیدی را ارائه کرده که هدفش کمک به افرادیست که ممکن است لحظاتی بدی در زندگیشان داشته باشند.

آخرین دوره عصریخبندان مریخ، 400 هزار سال پیش بوده است

درحالیکه دانشمندان از مدت ها پیش تاکنون اعتقاد داشتند که سیاره مریخ چند دوره عصر یخبندان را از سر گذرانده است ، اما اندازه گیری های فیزیکیِ کمی برای تایید این تئوری انجام شد. حال در ژورنال ساینس اولین نقشه از رسوبات یخی مریخ منتشر شده است که گذشته یخی این سیاره را تایید می کند.

در این ویدئو، کهکشان راه شیری را در حال درخشش بر فراز کینگ رِنج کالیفرنیا ملاحظه کنید

قله کوه هایی که در ناحیه پارک ملی حفاظت شده کینگ رِنج در شمالِ دور ساحل کالیفرنیا قرار دارند فرصتی در اختیار علاقمندان به نجوم قرار می دهد تا از فراز مه ساحلی به تماشای آسمان شب بپردازند. آسمان های تیره رنگ این ناحیه که بسیار دورتر از نور ساطع شده از شهر قرار دارد، این امکان را به شما می بخشد تا کهکشان راه شیری و بی شمار ستارگان در دل آسمان را با وضوح تمام به تماشا بنشینید.

نقش ژن ها در سازگاری ماهیان مرجانی با تغییرات اقلیمی

در اولین تحقیق جهانی در این زمینه، محققین «مرکز عالی ARC در مطالعات صخره های مرجانی» متعلق به دانشگاه «جیمز کوک» (استرالیا) پرده از این راز ژنتیکی برداشتند که چرا برخی ماهیان می توانند بدن خود را با آب های گرمترِ اقیانوس ها تطبیق دهند.

روشی بهبود یافته برای تفسیر داده های بیولوژیکی زیاد

این تحقیق یک روش منحصر به فرد بیوانفورماتیک برای شناسایی ارتباط بین مولکول ها در طیف وسیعی از انواع منابع داده ای تولید کرده است. کارکرد این روش در تحقیقات اندازه گیری سوخت و ساز بدن در بافت های تحت شرایط متغیر است، به عنوان مثال در تحقیقات کاربردی ژنتیک، رژیم غذایی و محیط زیست.