«تریومف راکت»

16 مرداد
تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

بدنه این موشک زمینی که در اصل یک موتور سیکلت است از الیاف کربن کولار ساخته شده و در درون خود از دو موتور توربوشارژ استفاده میکند که در نهایت 1000bhp قدرت را در 9000 دور در دقیقه تحویل می دهد. 7.8متر طول و 60 سانتیمتر عرض و 90 سانتی متر بلندا دارد.

در پنجم ماه آگوست تصاویر تریومف در فیسبوک منتشر شد.

محمد نبی زاده

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

ایستگاه بین المللی فضایی رکورد 100 هزار چرخش را ثبت کرد و به نقطه عطف کیهانی دست یافت!

به گفته مقامات ناسا، ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) توانست 100 هزارمین چرخش خود را به دور زمین طی اوایل صبح دوشنبه (16 می) تکمیل کند. جف ویلیامز از فضانوردان ناسا در ویدئوی ضبط شده در محل ایستگاه بین المللی فضایی می گوید: "این نقطه عطف بسیار مهمی است و این امر با زحمات یک گروه بین المللی متشکل از نهاد فضایی اروپا، روسیه ، کانادا، ژاپن و آمریکا محقق شده است."

قسمت گوشتی گیاه کاکتوس می تواند آرسنیک و باکتری را از آب آلوده پاکسازی نماید

نوشیدن آب تمیز احتمالاً مهمترین عامل زنده ماندن انسان است و دانشمندان نیز همواره مشغول تست های آزمایشگاهی جدید برای تبدیل آب غیرآشامیدنی به آب شیرین و حیات بخش هستند. با این وجود علم شیمی علی رغم پیشرفت هایی که داشته در مواردی نتوانسته جایگزینی برای رموز مادر طبیعت پیدا کند. محققان به تازگی متوجه وجود یک تکنیک تصفیه آب شده اند که بومیان آمریکای شمالی در جنوب غرب و مکزیک هزاران سال است از آن اطلاع داشته و استفاده می کرده اند! این تکنیک چیزی نیست جز گوشته داخلی گیاه کاکتوس.

با توجه به تحلیلی جدید، نتایج مربوط به ذره خدا غیرقطعی می باشند

بیش از دو سال پس از آنکه فیزیکدانانی از سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای (CERN-سرن) کشف ذره زیراتمی جدیدی را اعلام کردند، دانشمندان هنوز به بحث درباره این که آیا ذره بنیادین جدیدی که آن ها شناسایی کردند، واقعا بوزون هیگز دست نیافتنی است یا نه ادامه می دهند.

چگونه برنامه‌های آیفون 6 و 6 Plus را حذف کنیم؟

اپل دارای ساده‌ ترین و در عین حال قابل‌ دسترس‌ ترین فرایند عملکرد است که آن را در iOS و به ویژه آیفون 6 و 6 Plus به نمایش گذاشته است. امسال رتبه بالا در رضایت‌ مندی مشتری برای این پلت فرم، به علت دستیابی به این امر محقق شد.

داروی جدید توان مقابله با سینوزیت های مزمن را دارد

نتایج مصرفِ یک داروی آزمایشی برای درمان پولیپ های بینی، کوچک شدن آنرا نشان داد در این آزمایش ها گروهی از بیماران شرکت داشتند که درگیر سینوزیت مزمن بودند.

بیگل (Beagle) خانه ای سالم را مهیا می کند

بیشتر ما اکثر اوقاتمان را در فضای در بسته به سر می بریم، اما واقعا محیط بسته چقدر سالم است؟ برای یافتن پاسخ این سوال می توان از مجموعه جدیدی از سنسورها استفاده کرد و تغییرات لازم را جهت رفاه برای بهینه سازی محیط انجام داد. بیگل می تواند مواردی همچون درجه حرارت، سروصدا، نور، فشار هوا، کیفیت هوا و رطوبت را ردگیری کند. با توجه به راهبرد ماژولاری که در ساخت سنسورهای بیگل رعایت شده است، امکان نصب سنسورها به صورت منفرد و انتخابی در هر جایی که لازم باشد وجود دارد.