ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

14 مرداد
عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

در تاریخ بیستم جولای، اِلان ماسک، نقطه نظراتش را در مورد مینی بوسهای برقی که نیاز به راننده نداشته باشند اینگونه می نویسد: «با ظهور ماشین های خودران، اندازه آنها کوچکتر شده و نقش راننده به مدیر خط تغییر خواهد کرد. تراکم ترافیک کمتر خواهد شد و به دلیل افزایش ورودی مسافر و حذف «وسط صندلی» و افزایش صندلی ها و انطباق شتاب و ترمز با سایر اتومبیلها (قدرت مانور این ماشین در هنگام حرکت نسبت به مینی بوسها و اتوبوسها) از بروز ترمهای اینرسی در جریان ترافیک جلوگیری خواهد شد.»

مدل X یک کراس اور تمام و کمال با درهایی که بصورت پروانه ای باز می شوند می باشد. این اتومبیل از یک باتری با قدرت 90 کیلووات ساعت بهره می برد که برای طی مسیری به طول 413 کیلومتر کفایت می کند. بر طبق گفته های ماسک، مدل X با توجه به نتایج تستهای تصادفات که در کارخانه تسلا انجام شده است، ایمن ترین خودروی SUV موجود می باشد. این خودرو در تمامی دسته بندی های تست های تصادفات، بالاترین امتیازات را کسب کرده است.

تسلا مدل x

این خودرو در سال 2017 روانه بازار خواهد شد و تسلا قصد خود را برای ساخت وانت برقی خودران اعلام کرده است.

محمد نبی زاده

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

ایستگاه بین المللی فضایی رکورد 100 هزار چرخش را ثبت کرد و به نقطه عطف کیهانی دست یافت!

به گفته مقامات ناسا، ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) توانست 100 هزارمین چرخش خود را به دور زمین طی اوایل صبح دوشنبه (16 می) تکمیل کند. جف ویلیامز از فضانوردان ناسا در ویدئوی ضبط شده در محل ایستگاه بین المللی فضایی می گوید: "این نقطه عطف بسیار مهمی است و این امر با زحمات یک گروه بین المللی متشکل از نهاد فضایی اروپا، روسیه ، کانادا، ژاپن و آمریکا محقق شده است."

یک تحقیق نشان می دهد؛ تمرین ذهنی و درمان فیزیکی موثرترین روشهای درمانی برای حملات مغزی و قلبی  می باشند.

یک تحقیق نشان می دهد؛ تمرین ذهنی و درمان فیزیکی موثرترین روشهای درمانی برای حملات مغزی و قلبی می باشند.

ترکیب تمرین ذهنی و درمان فیزیکی موثرترین روش برای درمان افرادی است که از این حملات نجات یافته اند، آنها تداخلاتی هستند که برای بهبود موتور حرکتی آسیب دیده، هماهنگی و توازن حملات فوق استفاده می شوند. تمرین ذهنی، همچنین شبیه سازی موتور شناخته شده، تمرین ذهنی موتور عملی بدون عملیات آشکار است. درمان فیزیکی شامل آموزش تکراری و هدفمند شدت آسیب دیدگی است.

دارویی امید بخش برای بیماری پارکینسون یافت شده است

محققانِ دانشگاه «شِفیلد» انگلستان کشف کرده اند که دارویی که پیش از این چندین دهه برای درمان بیماری کبدی مورد استفاده بوده است، می تواند درمان مؤثری برای کاستن از سرعت پیشرفتِ بیماری پارکینسون باشد.

فناوری اتومبیل های بدون راننده، کامپیوترها را قادر می سازد تا دنیای اطراف را بیش از پیش واقعی تر ببینید

نیاز بشر به اتومبیل های بدون راننده باعث شده است که شبکه های عصبی عمیقی بر روی این وسیله سریع قرار گیرد، این فناوری به کامپیوترها آموزش می دهد تا اشیاء دنیای حقیقی را به طور دقیق شناسایی کنند. اکنون فناوریهای شگفت انگیز «یادگیری عمیق» و «شبکه های عصبی» در حال توسعه هستند که دنیای کامپیوترها و همچنین دنیای واقعی ما را کاملاً متحول می سازند.

پیاده روی دسته جمعی، خطر "شرایط تهدیدکننده زندگی" را کاهش می دهد

بر اساس تحقیقات، خطر سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب، افسردگی و دیگر شرایط تهدید کننده حیات را می توان با راه رفتن در فضای باز به طور منظم و در قالب گروه های پیاده روی کاهش داد. یافته ها نشان می دهد افرادی که به طور منظم در قالب گروه راه می روند، فشار خون پایین تر، ضربان قلب طبیعی و کلسترول تمامِ کمتری دارند.

هایدرا می تواند برنامه ژنتیکی خودرا اصلاح نماید

هایدرا جاندار آب شیرینی است که آبراهام ترمبلی، زیست شناس سوییسی بیش از 250 سال قبل از این موفق به کشف قدرت بازتولید شگفت انگیز آن شده است. گروهی از محققان متشکل از بریجیت گالیوت، استاد دپارتمان ژنتیک و تکامل دانشکده علوم UNIGE، دست به مطالعه کارکرد سلول های بنیادین وانعطاف سلولی این پولیپ زده و اظهار می دارند: "سیستم عصبی هایدرا طی انفجار انقباضی، تغذیه، درحال حرکت و یا شنا تنظیم می شود. درصورتی که سلول های بنیادین مسئول تجدید این جاندار از دست بروند، هایدرا حتی وقتی تمام نورون هایش رانیز از دست داده باشد همچنان قادر به زندگی است. ما می خواستیم چرایی امکان پذیری این قضیه را دریابیم."