مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

01 تیر
ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

این سازمان طرح جدید را اولین گام در یک موج جدید و هیجان انگیز در تحولات خودش و صنعت هوانوردی عنوان کرده است. سهم صنعت هوانوردی در انتشار دی اکسید کربن 12 درصد است و هواپیمای جدید که دی اکسید کربن تولید نمی کند، بعنوان یک گام بلند در این عرصه شناخته می شود. این هواپیما که اولین از نوع خود است، از 12 موتور الکتریکی در زیر بالهایش برای برخاستن و نشستن استفاده می کند و در سر هر بالِ خود نیز یک موتور بزرگتر دارد که در هنگام اوج گیری از آن استفاده می شود. بصورت تئوری این هواپیما می بایست به سرعت 175 مایل بر ساعت (281 کیلومتر بر ساعت) برسد.

نام x-57 نام اعطایی نیروی هوایی آمریکا برای این پلت فرم است ولی ناسا برای احترام به James Clerk Maxwell فیزیکدان اسکاتلندیِ قرن 19 که فعالیتهای قابل تأملی در زمینه الکترومغناطیس داشت، نام Maxwell را برای این هواپیما انتخاب کرد.

کارشناسان، مکسول را یک ایده بزرگ برای آینده صنعت هوانوردی می دانند.

محمد نبی زاده

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

ایستگاه بین المللی فضایی رکورد 100 هزار چرخش را ثبت کرد و به نقطه عطف کیهانی دست یافت!

به گفته مقامات ناسا، ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) توانست 100 هزارمین چرخش خود را به دور زمین طی اوایل صبح دوشنبه (16 می) تکمیل کند. جف ویلیامز از فضانوردان ناسا در ویدئوی ضبط شده در محل ایستگاه بین المللی فضایی می گوید: "این نقطه عطف بسیار مهمی است و این امر با زحمات یک گروه بین المللی متشکل از نهاد فضایی اروپا، روسیه ، کانادا، ژاپن و آمریکا محقق شده است."

پوسته سبک وزنی که می تواند سر و صدای هنگام پرواز را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد

مسافرت با بالگرد یا هواپیما می تواند تجربه ای همراه با تحمل سر و صدا باشد. اما پژوهشگران دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)، موفق به ساخت پوسته ای شده اند که می توان با نصب آن در سازه بدنه هواپیما، سر و صدای فرکانس پایین که به درون کابین نفوذ می کند را به شدت کاهش داد.

ضایعات غذاهای گوشتی، بیشتر از ضایعات غذاهای گیاهی تأثیرات منفی زیست محیطی بر سیاره دارند.

آخرین یافته های دانشمندان حاکی از تأثیرات متفاوت انواع پسماندهای غذایی بر محیط زیست می باشد. اگرچه در مقایسه میزان متوسط کمتری پسماند گوشت نسبت به مواد غذایی گیاهی نظیر سبزیجات و میوه ها تولید می شود، اما برای تولید مواد غذایی گوشتی، انرژی بسیار بیشتری از مواد غذایی گیاهی صرف شده است.

کشف یک باکتری پلاستیک خور!

محققان ژاپنی بتازگی یک میکروارگانیزمی را کشف کردند که به پلاستیک ها رحم نمی کند. اثبات شده است که این باکتریوم با نام Ideonella sakaiensis، بطور کامل پلی اتیلن ترفتالات (PET) را در هم می شکند. PET، نوع معمول و رایجی از پلاستیک است که در ساخت بطریهای نوشیدنی و برخی از نگهدارنده های مواد غذایی بشدت استفاده می شود. این نوع از پلاستیک ها سهم بسیار بالایی از ضایعات مواد پلاستیکی در سراسر جهان را بخود اختصاص می دهند و رد پای آنها را می توان در وسط اقیانوسها هم پیدا کرد و حالا دانشمندان در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند که آیا می توان از این قاتل کوچک برای بازیافت پلاستیک و کاهش آلودگی های زیست محیطی استفاده کرد یا خیر؟

رونمایی از قطارهای زیبای متروی لندن برای سال 2020

امروز، بوریس جانسون به عنوان شهردار و TfL (نهاد دولتی مسئول حمل و نقل شهر لندن) مشترکا از طرح های مربوط به نسل آینده قطارهای متروی لندن پرده برداری کردند که قرار است در اواسط دهه 2020 به خدمت گرفته شوند. طرح یاد شده توسط TfL و متخصصان طراحی حمل و نقل PriestmanGoode تهیه شده است و تا اواسط نوامبر در نمایشگاه عمومی واقع در ایستگاه متروی King's Cross St Pancras Underground در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

عوامل موثر در ایجاد لرزش و ضعف زانو کدام اند؟

لرزش زانو به حالتی گفته می شود که کاسه زانو یا استخوان کشکگ زانو براثر ساییدگی یا فرسایش بخش انتهاییِ استخوان ران، روی مفصل کاسه زانو بلغزد، اگر علاقه مند هستید در این باره بیشتر بدانید با کوی همراه باشید تا عوامل ایجاد این مشکل را برای شما شرح دهیم..