آخرین دوره عصریخبندان مریخ، 400 هزار سال پیش بوده است

11 خرداد
درحالیکه دانشمندان از مدت ها پیش تاکنون اعتقاد داشتند که سیاره مریخ چند دوره عصر یخبندان را از سر گذرانده است ، اما اندازه گیری های فیزیکیِ کمی برای تایید این تئوری انجام شد. حال در ژورنال ساینس اولین نقشه از رسوبات یخی مریخ منتشر شده است که گذشته یخی این سیاره را تایید می کند.

مریخ نیز همانند زمین چرخه هایی از سرمایش و گرمایش را از سر گذرانده است، اما این مسئله بیشتر به "شیب" مریخ مربوط می شده تا هر دلیل دیگری. محور زمین 23.5 درجه شیب دارد و به مرور زمان نیز نسبتاً ثابت باقی مانده است. محققان از داده های کاوشگر Reconnaissance مریخ ناسا استفاده کرده و تصاویر راداری را از رسوبات یخی سیاره سرخ جمع آوری نمودند که بدین ترتیب توانستند نشانه هایی از جمله خوردگی را در مورد نحوه شکل گیری  و توزیع یخ ها بر سطح مریخ بیابند. این تصاویر تایید می کند که آخرین عصر یخبندان مریخ حدود 400 هزار سال قبل از این پایان یافته است، که اگر «عمر سیاره ای» را در نظر بگیریم، آنقدرها هم طولانی نیست.

تحقیق مزبور از این نظر جالب است که دانسته های بیشتری را در مورد سطح سیاره مریخ در اختیار می گذارد و زمینه را برای ماموریت های آینده با حضور انسان فراهم می کند. اما درعین حال دانشمندان اطلاعات بیشتری را در مورد تغییرات اقلیمی که بر سطح سیاره مان رخ می دهد بدست می آورند. درحالیکه گرمایش جهانی بر روی سطح زمین به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای است و نه تکان خوردن قطب زمین، مریخ در شناخت بهتر از اصول فیزیک زیربنای تغییرات اقلیمی و در محیط زیست بدون دخالت انسانی موثر خواهد بود.

آموزش 11 ترفند جادویی برای استفاده بهینه از باتری لپ تاپ

شاید برای شما اتفاق افتاده که باتری لپ تاپ شما رو به اتمام باشد. شاید در میانه راه یک سفر پنج ساعته باشید. شاید شارژر را شش ساعت پیش در دفتر خود جا گذاشته باشید. با انجام چند کار ساده می توانید عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید.

هفت سنسوری که داخل این یک سنسور طراحی شده برای تبدیل خانه شما به یک «خبررسان هوشمند» کافی باشد.

فعالیت خانه های هوشمند به سنسورهای آنها بستگی دارد، در گذشته سنسورهای محافظ بابت حشرات و پرندگان وجود داشتند و سنسور تشخیص دود هم تولید شده بود که صدای آزاردهنده ای داشت. همین صدای آزاردهنده، انگیزه ای شد که رایان مارگولس Ryan Margoles و برت یورگنس Brett Jurgens برای تولید یک سنسور تشخیص دودِ بهتر پیش قدم شوند.

ویزیت مجازی و رایگان پزشک درجستجو گر گوگل

گوگل برای هر کاری استفاده می شود تا جایی که خود کلمه گوگل در زبان انگلیسی به صورت "فعل انجام دادن عملی" در آمده است (Google it- گوگل کردن). جستجو های اینترنتی برای مشاوره جهت دردها و ناراحتی ها گاها به اطلاعات نادرست منتهی می شود. مثلا با تجویز کم یا زیاد دارو شخص ممکن است سلامتی اش به خطر بیافتد. گوگل در حال آزمایش روی یک قابلیت جدید است تا سرویس جدید خود Helpouts را راه اندازی کند که کمک شایانی در زمینه پزشکی به شما می کند.

Roku، قابلیتِ معکوس کردن صفحه نمایش - screen mirroring- را برای دستگاه های ویندوز و اندروید فراهم می‌کند.

افراد در Roku، شغلی فوق العاده دارند، درحالیکه موفقترین نام تجاری شده اند که به برند های معروف مثل گوگل، اپل یا آمازون متصل نیستند. تجهیزات آنها ساده و ارزان است، همچنین نرم افزارشان ساده و شاید تاحدی واضح باشد. گوگل و اپل بر روی معکوس کردن صفحه نمایش خود به همراه Chromecast و AirPlay کار می‌کنند، Roku تغییری ایجاد کرده است و آن را برای اکثر خدمات اندرویدی ممکن ساخته است – حتی برای برخی خدمات جدید ویندوز – تا بتوانند ، صفحه نمایش را برای سخت افزار Roku معکوس کنند.

کشف سیاره ای بسیار شبیه به سیاره زمین توسط ناسا!

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) در کنفرانسی خبریِ خود (1 مرداد 1394) از آخرین اکتشافات تلسکوپ فضایی کپلر در زمینه کاوش فراسیاره ها خبر داد. این تلسکوپ در سال 2009 و با هدف کشف سیاره هایی که در «منطقه مسکونی» یا همان منطقه «گلدیلاک» قرار دارند به فضا پرتاب شد. سیاره هایی که در این منطقه قرار دارند با فاصله ای کاملاً امن به دور ستاره خود می گردند به طوری که امکان وجود آب مایع بر روی سطح این سیاره ها وجود دارد. اکثر سیاره های کشف شده توسط تلسکوپ کپلر، از نوع سیاره های گازی غول پیکر، مشابه مریخ در منظومه شمسی، بوده اند و فقط هشت سیاره در منطقه گلدیلاک تا کنون کشف شده که اندازه آنها کمتر از دو برابر اندازه سیاره زمین است.