چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

09 خرداد
در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

البته هنوز این "اتوبوس عریض" ساخته نشده است، اما طرحی که عرضه شده نیز بسیار جالب توجه است. اتوبوس مذکور دو لاین از خیابان را اشغال می کند و کف آن به اندازه ای ارتفاع دارد که اتومبیلهای سواری بصورتی منظم زیر آن عبور می کنند البته به شرطی  که اتومبیل های مزبور ارتفاعشان زیر 2 متر باشد. سرعت این اتوبوس بر حسب هر ساعت 60 کیلومتر می باشد و حداکثر  1400 نفر را نیز در خود جای می دهد. شرکت سازنده مدل اندازه کوچک خودش را آخر هفته قبل  در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی «های تک» پکن رونمایی نمود وطرح هایی نیز برای تست کامل این وسیله دارد که قرار است ماه جولای یا آگوست انجام شود. سونگ یوژو مهندسی است که با مشارکت سایر شرکت ها از آغاز پروژه بر روی این مفهوم کار می کرده است. نسخه های قبلی از همین طرح هرگز به مرحله ساخت عملی نرسیدند اما یوژو به امید برطرف ساختن یکی از بزرگترین مشکلات حمل و نقل کشور به کارش ادامه داد.

وی در مصاحبه  با خبرگزاری شین هوای چین می گوید: "کارکرد این اتوبوس ها مثل مترو است، اما هزینه اش 16 درصد هزینه مترو می باشد. تولید وساخت نیز بسیار کوتاه مدت تر از مترو تمام می شود."

هنوز سخنی در مورد نوع موتور یا سیستم سوختی که در اتوبوس عریض به کار خواهد رفت گفته نشده است اما احتمالاً این وسیله از نوع اتوبوسی برقی با تولید کربن صفر باشد که تفاوتی در یکی از آلوده ترین شهرهای جهان ایجاد نماید.

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

ایستگاه بین المللی فضایی رکورد 100 هزار چرخش را ثبت کرد و به نقطه عطف کیهانی دست یافت!

به گفته مقامات ناسا، ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) توانست 100 هزارمین چرخش خود را به دور زمین طی اوایل صبح دوشنبه (16 می) تکمیل کند. جف ویلیامز از فضانوردان ناسا در ویدئوی ضبط شده در محل ایستگاه بین المللی فضایی می گوید: "این نقطه عطف بسیار مهمی است و این امر با زحمات یک گروه بین المللی متشکل از نهاد فضایی اروپا، روسیه ، کانادا، ژاپن و آمریکا محقق شده است."

ولوو مدل جدید XC90خودش را با طراحی R-Design اسپورت به روز می کند

ولوو بعد از معرفی مهمترین خودروی تولیدی یک دهه اخیر خود هم آرام ننشسته است. این شرکت ماشین سازی سوئدی حسابی کمر همت را برای کسب موفقیت بسته است و امروز هم اعلام کرد که قصد دارد نسخه اسپورت R-Design از SUV جدید خودش را هم به بازار عرضه کند.

خود را به تماشای این تصویر شگفت انگیز از سحابی عقاب مهمان کنید!

گروهی از عکاسان نجوم با همکاری همدیگر تصویری شگفت انگیز از منطقه ای از فضا را خلق کردند که سحابی عقاب (همان منزلگاه ستون های آفرینش) در آنجا قرار دارد.

محققان دارویی را برای بازسازی مو و پوست در قربانیان سوختگی و آسیب دیدگی درنظر گرفته اند

محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا مسیر پیام رسانی جدیدی را در سلول های موش یافته اند که توسط آن پستانداران (که احتمالا شامل انسان ها هم می شود) می توانند در هنگام بهبود زخم، پوست و فولیکول های مو را بازسازی کنند.

ابداع یک روش درمان مبتنی بر پروتئین که نتایج امیدبخشی در برابر سرطان خون از خود نشان داده است

کشف پروتئینی با قابلیت اتصال انتخابی و ارائه سیگنال مرگ به سلول های سرطان خون. مقاومت سلول های سرطان خون به شیمی درمانی، یکی از موانع جدی بر سر راه درمان لوسمی حاد لنفوبلاستیک (ALL) است که رایج ترین شکل از سرطان در کودکان می باشد. حال محققان بیمارستان کودکان لس آنجلس (CHLA) درمانی جدید مبتنی بر پروتئین را طراحی کرده و توسعه داده اند که بنا به باور ایشان در برابر سلول های سرطان خون مقاوم به دارو بسیار موثر هستند. همچنین ممکن است این کشف قدرت گزینه های درمان استاندارد مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی را تقویت کند.

الیاف محلول در آب، چاپ های سه بعدیِ غیر ممکن را ممکن می‌کنند.

چاپ سه بعدی در چند سال گذشته، گام‌های چشمگیری برداشته است. تولید‌کنندگان با استفاده از این سیستم توانسته‌اند طیف گسترده‌ای از طراحی‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد را اجرا کنند. علی‌رغم موفقیت‌های کلی در بسیاری از موارد، در زمینه‌ی ساختار، شکل و اتصال محدودیت‌هایی وجود دارد. با این وجود سیستم‌های سه بعدی می‌توانند با استفاده از جدیدترین موادِ پشتیبانِ محلول در آّب و بی‌نهایت قابل شست‌‌و‌شو، این محدودیت‌ها را رفع کنند.