دوره چرخش خورشیدهای دیگر مشابه خورشید منظومه شمسی است

31 اردیبهشت
اخترفیزیکدانان برای اولین بار توانستند اقدام به اندازه گیری دوره های چرخش ستارگان در خوشه ای کنند که از نظر قدمت تقریباً به کهنسالی خورشید می باشند، نتیجه این اندازه گیری ها حاکی از شباهت بین دوره های چرخشی بوده است. مشخص شده که ستاره های مزبور تقریباً هر 26 روز یک بار بدور خود می چرخند که درست همانند وضعیت خورشید است. این کشف آنچه را که به عنوان ارتباط خورشیدی-ستاره ای شناخته می شود تا حد زیادی تقویت می کند و این اصل از جمله اصول بنیادین است که قسمت اعظم اخترفیزیک مدرن خورشیدی و ستاره ای بر اساس آن بنا شده است. اصل مزبور که خورشید را یک ستاره می داند، قرن 19 و هنگامی اثبات شد که فاصله بین نزدیکترین ستاره ها اندازه گیری شدند.

تصویر فوق، تصویری از خوشه باز ستاره ای M67 است که رنگ های آن واقعی نیست. ترکیب قرمز، سبز و آبی براساس تصاویر گذر، B ،V و G جانسون قرار دارد و تصویر توسط WiFSIP/STELLA گرفته شده که در تنریف قرار دارد.
تیم AIP/JHU بر روی خوشه 4 میلیون ساله باز M67 کار کردند که تنها خوشه قابل دسترسی از ستاره هایی با قدمت عمرخورشید می باشد. آنها اختلاف نور دوره ایِ ظریف بیست ستاره «خورشید مانند» را اندازه گیری کردند که به واسطه لکه های ستاره ای روی سطح ستاره ایجاد شده است که در سرتاسر دیسک و طی چرخش وجود دارد. از آنجایی که ستاره های بررسی شده بسیار کهن هستند، لکه های ستاره ایشان نسبتاً کوچک است، مشابه لکه هایی که روی خورشید پیدا می شود اما در قیاس با ستاره های جوان تر، این لکه ها ریزتر هستند. اندازه گیری ها صرفاً به دلیل حساسیت بالای تلسکوپ فضایی کپلر ممکن شد که هم اکنون به عنوان ماموریت K2  شناخته شده است.
 سیدنی بارنز، نویسنده اول مطالعه اظهار می دارد: "پیش بینی می کردیم که این این مسئله رخ دهد اما توانایی انجام اندازه گیری ها به صورت بالفعل واقعاً امتیاز ویژه ای است. با  اندازه گیری هایی که از دوره های چرخشی اندازه گیری شده برای ستاره هایی که سن شان به سن خورشید می رسد می توانیم با اطمینان تکامل خورشید را ردگیری کنیم."

راز طول عمر بیشتر ممکن است در تعداد ژن های ضد التهاب نهفته باشد

چرا برخی از انواع حیوانات بیشتر از سایرین عمر می کنند؟ احتمال دارد پاسخ این سوال در مورد پستانداران، وابسته به تعداد ژن های ضدالتهابی این موجودات باشد. محققان دریافتند که از موش گرفته تا انسان (و 12 گونه پستاندار دیگر که مورد بررسی قرار گرفته اند) آنها که نسخه های بیشتری از ژن مسئول مقابله با التهاب به نام CD33 SIGLEC را دارند، لاجرم از طول عمر طولانی تری نیز برخوردار هستند.

شرکت بلو آپرون و تولید یک نرم افزار آشپزیِ تمام عیار

شرکت بلو آپرون یک شرکت نیویورکی است که دستور پخت و مواد لازم تازه را بصورت هفتگی برای پخت غذاهای خانگی برای مشتریانش ارسال می کند. این شرکت اعلام کرده است که اولین نرم افزار موبایل خود را برای سیستم عامل iOS طراحی کرده است.

سازه‌های پایدارBee'ah، طرحی که همچون تپه‌های شنی در بیابان سر برمی آورد.

سازه‌های جدید Bee'ah در شارجه امارات مستقر خواهد شد. شرکت معماری زاها حدید (ZHA) جزئیاتی ابتدایی را در مورد دفاتر مرکزی جدید طرح‌ریزی شده برای Bee'ah، یک شرکت فعال خاورمیانه‌ای در زمینه مدیریت پسماندها منتشرساخته است. این پروژه که به دنبال کسب رده‌بندی پلاتینیوم LEED (برنامه‌ای جهت اعطای گواهینامه به ساختمان‌های دوستدارِ اکولوژی) می‌باشد، صرفاً با اتکا به منابع انرژی تجدیدپذیر فعالیت خواهد کرد و مرکزی جهت کارآموزی برای ارتقای آگاهی در مورد مسائل محیط زیستی در خاورمیانه خواهد بود. این طرح توسط زاها حدید به انجام رسیده است.

نیوهورایزنز از تپه های شناور پلوتون پرده برداری می کند

ناسا به تازگی تصویری را منتشر ساخته که توسط فضاپیمای نیوهورایزنر به هنگام عبور از کنار سیاره کوتوله پلوتون گرفته شده است و مکان تعدادی از "تپه های شناور" این سیاره را که متشکل از یخ آب هستند آشکار می سازد.

فورد اکسپلورر پلاتینیوم مدل 2016 مملو از چرم نیروانا

اواخر سال گذشته، زمانی که مدل تریم پلاتینیوم فورد اکسپلورر به صورت آنلاین معرفی شد دو مسئله مهم معلوم شد؛ یکی اینکه قیمت پایه آن 52600 دلار است، و دیگر اینکه مدل استاندارد آن تقریباً کامل و بدون نقص می باشد. قبل از اینکه اکسپلورر پلانتینیوم در ماه سپتامبر وارد بازار شود، شرکت فورد یک سری جزئیات درباره این دورگه ابرلوکس را به صورت جسته و گریخته افشا کرده است و طراح اصلی آن گفته است که این تریم دارای اشرافی ترین و مرغوب ترین اتاقی است که تا کنون برای یک فورد در شمال آمریکا طراحی کرده ایم.