فرود هواپیمای خورشیدی در اوکلاهما

26 اردیبهشت
هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس 2 شب پنجشنبه، با موفقیت در توسلای اوکلاهما فرود آمد

بدین ترتیب این هواپیما طولانی ترین مرحله سفر دور دنیای خود را تکمیل نمود. هواپیمای یاد شده در ساعات اولیه صبحِ روز 13 می (25 فروردین ماه) از فرودگاهی در نزدیکی فونیکس به هوا برخاسته بود. ویدئو از AP

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

کشف سیاره ای بسیار شبیه به سیاره زمین توسط ناسا!

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) در کنفرانسی خبریِ خود (1 مرداد 1394) از آخرین اکتشافات تلسکوپ فضایی کپلر در زمینه کاوش فراسیاره ها خبر داد. این تلسکوپ در سال 2009 و با هدف کشف سیاره هایی که در «منطقه مسکونی» یا همان منطقه «گلدیلاک» قرار دارند به فضا پرتاب شد. سیاره هایی که در این منطقه قرار دارند با فاصله ای کاملاً امن به دور ستاره خود می گردند به طوری که امکان وجود آب مایع بر روی سطح این سیاره ها وجود دارد. اکثر سیاره های کشف شده توسط تلسکوپ کپلر، از نوع سیاره های گازی غول پیکر، مشابه مریخ در منظومه شمسی، بوده اند و فقط هشت سیاره در منطقه گلدیلاک تا کنون کشف شده که اندازه آنها کمتر از دو برابر اندازه سیاره زمین است.

رازگشایی از دنیایی که در حرکت های ظریف چشم نهفته شده است

بدون آنکه بدانیم، چشم های ما مدام تصحیحات ظریفی را در راستای دید خود انجام می دهند. تا همین تازگی، هدف از این تصحیحات به خوبی شناخته شده نبود. اکنون گروهی از پژوهشگران آلمانی در دانشگاه Tübingen و انستیتوی Hertie این مسئله را حل کرده اند. آنها ارتباط مستقیمی را کشف کرده اند که بین حرکات چشم و تمرکز مورد نیاز برای درک محیط بینایی وجود دارد.

جعبه ی انگشتر ازدواج

شاید اگر جعبه های انگشتر ازدواج در یک اندازه مناسب تری بودند، احتیاجی به حمل جعبه های امروزی نبود. و یا این که انگشتر را بدون جعبه، داخل جیبمان با خود حمل کنیم تا لحظه ای که آن را به نامزدمان هدیه دهیم.

بک‌یاک (Backyak) ماژولار، همزمان، سورتمه، کایاک، قایق بادبانی و کوله‌پشتی است

بک‌یاک وسیله‌ای آبی قابل حمل و ماژولار است. هفته گذشته در دورترین گوشه نمایشگاه Boot Düsseldorf محصولی عرضه شد که از جمله جالب‌ترین‌های Boot Düsseldorf بود. نام وسیله این آبی چند منظوره Klepper Backyak است. همانگونه که از نامش هم برمی‌آید، Backyak در واقع کایاکی است که می‌توان آن را روی پشت حمل کرده و بعد از رسیدن به مکانی پرآب، سرهم کرد. اما افزون بر کایاک، این وسیله می‌تواند قایق بادبانی، سورتمه برفی و حتی تخته آفتاب‌گیری شناور هم باشد.

با ضبط قسمت به قسمت خداحافظی کنید ، TIVO MEGA می تواند برنامه های تمام کانال ها را با درایو 24ترابایتی خود ضبط کند

شرکت TiVoبه تازگی اخبار محصول جدید خود را به نام TiVo Mega اعلام نموده است . این وسیله مهمترین محصول شرکت یاد شده تاکنون محسوب می شود . این تلویزیونِ سرورمانند 24 ترابایتی می تواند بیشتر از 26000ساعت (یا معادل حدود سه سال) برنامه های تلویزیونی را از قبیل شوهای تلوزیونی SD ، یا 4000 ساعت محتوای HD را ضبط نماید بدون اینکه نیازی به پاک کردن حافظه برای ایجاد حافظه خالی باشد . به بیان دیگر این وسیله رویای هر کپی کار فیلم و سریال تلویزیونی است.