موتورهای موسوم به «عمق فضا» که روزی ما را از مریخ هم فراتر می برند

20 اردیبهشت
برای جستجوی بهتر فضا و برآورده کردن آرزوی سفر به سیارات دیگر نیازمند استفاده از فناوری های جدیدی در سیستم رانش فضاپیماها هستیم. بخصوص با توجه به بعد مسافت سایر سیارات از زمین استفاده از فناوری های کنونی کارساز نخواهد بود.

در صورتی که انسان بخواهد دست به اکتشاف عمق فضا بزند، استفاده از راکت های فعلی موسوم به «راکت های شیمیایی» برای مسیرهای طولانی مفید به فایده نخواهد بود. ویدئو از Newsy و به زبان انگلیسی می باشد.

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

تکنولوژی چسبندگی با قابلیت فعال و غیر فعال شدن، الهام گرفته از پاهای مارمولک

در انواع مختلفی از سیستم های صنعتی کارخانه ها، قطعات مختلف با کمک چنگال های روباتیک ویژه یا بازوهای روباتیک مکشی (جذب مکشی)، برداشته و به مکان دیگر منتقل می شوند. چنگال ها ممکن است به قطعات شکستنی آسیب بزنند و بازوهای مکشی نیز بر روی سطوح زبر کاربرد ندارند. به همین دلیل دانشمندان "موسسه مواد جدید" در Leibniz آلمان، ماده جدیدی را خلق کردند. این ماده عملکردی همانند پای چسبناک مارمولک دارد، اما در صورت نیاز، قابلیت فعال و غیر فعال شدن را دارد.

داروهایی از دل خاک: دانشمندان اولین نقشه راه جهانی برای کشف دارو را تدوین کردند

دانشمندان خاک سواحل، جنگل ها و بیابان های پنج قاره را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین مکان ها در جهان را برای بدست آوردن معدن بکر داروهای آنتی بیوتیک و ضد سرطان کشف کرده اند. این یافته بینش های جدیدی را در مورد جهان طبیعی در اختیار می گذارد و نیز نقشه راهی را برای کشف داروهای آینده ارائه می کند.

تغییر ابررسانایی توسط نور

یک تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور هیروشی یاماموتو از موسسه علوم مولکولی، موسسه ملی علوم طبیعی یک ترانزیستور ابررسانا جدید تولید کرده است که می تواند به طرز برگشت پذیری بین حالت روشن و خاموش توسط نور تابش شده تغییر کند. این دستاورد یک نقطه عطف برای دستگاه های سوئیچینگ بسیار سریع در آینده یا سنسور بسیار حساس نوری می باشد.

گلخانه نبراسکایی و تولید مرکبات 4 فصل با استفاده از انرژی زمین گرمایی

بسیاری از ساکنان ایالت های میانی آمریکا وقتی به قلل پوشیده از برف کوهستان های محل زندگی خود نگاه می کنند دلتنگی به سراغشان می آید، اما راس فینچ یکی از همین نبراسکایی هایی است که در پس این مناظر برفی متوجه فرصتی شد.

لباسی برای چشیدن طعم پیر شدن

با استفاده و پوشیدن این لباس غیر متعارف که در مرکز علوم لیبرتی در نیوجرسی قرار دارد هر کسی می تواند پیشاپیش کهنسالی خود را تصور کند. این لباس مجهز به سنسورهایی برای کاهش دید، تضعیف قدرت ماهیچه ها و تضعیف شنوایی می باشد .