موتورهای موسوم به «عمق فضا» که روزی ما را از مریخ هم فراتر می برند

20 اردیبهشت
برای جستجوی بهتر فضا و برآورده کردن آرزوی سفر به سیارات دیگر نیازمند استفاده از فناوری های جدیدی در سیستم رانش فضاپیماها هستیم. بخصوص با توجه به بعد مسافت سایر سیارات از زمین استفاده از فناوری های کنونی کارساز نخواهد بود.

در صورتی که انسان بخواهد دست به اکتشاف عمق فضا بزند، استفاده از راکت های فعلی موسوم به «راکت های شیمیایی» برای مسیرهای طولانی مفید به فایده نخواهد بود. ویدئو از Newsy و به زبان انگلیسی می باشد.

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

هم اکنون ربات ها می توانند از روی موانع بپرند، اجزای خودشان را از هم باز کنند و مگس های ریز را بگیرند

توسعه ی سه ربات جدید در هفته ی اخیر نشان می دهد که نوآوری ها با نرخ بالایی در حال ظهور هستند. دو پروژه ی انجام شده توسط MIT و یک پروژه ی دانشگاه استنفورد در زمینه ی رباتیک به ترتیب عبارتند از: رباتی بنام "cheetah" که می تواند از روی موانع بپرد، ربات اوریگامی که قطعات خودش را کنار هم سوار می کند و شروع به کار می کند و رباتی که قادر است مغز مگس میوه را جراحی کند.بنابراین این هفته ربات ها قادر به انجام فعالیت هایی هستند که هفته ی قبل توسط آنها قابل انجام نبودند. گویا آینده ی شگفت انگیزی که انتظارش را می کشیدیم فرا رسیده است.

درمان نابینایی با کشف یک ژن جهش یافته مشترک در انسان و سگ

به تازگی یک گروه محقق آمریکایی توانستند ژنی را کشف کنند که موجب بروز "آتروفی پیشرونده شبکیه چشم" (progressive retinal atrophy) در سگها می شود. این کشف جدید پیشرفت تازه ای در شیوه درمان نابینایی ژنتیکی در سگها و نیز انسان محسوب می شود.

شناسایی نوعی از شب کوری مادرزادی در سگ ها

محققان با همکاری دانشمندان ژاپنی برای اولین بار موفق به شناسایی نوعی از شب کوری در سگ ها شده اند. کشف یاد شده و جستجویی که به دنبال شناخت جهش ژنتیکی مسئول بوجود آوردن این نوع شب کوری در سگ ها می باشد ممکن است یک روز امکان توسعه معالجه ژنتیکی برای تصحیح اختلال مزبور را در انسان ها و سگ ها فراهم بیاورد.

نکته سلامتی: کمک به جلوگیری از بیماری هاری

هاری بیماری خطرناکی است که می تواند از طریق گاز گرفتن یا نیش زدن حیوانات به انسان سرایت کند.

بررسی تخصصی قفل های آگوست کانکت و آگوست اسمارت لاک

خانه هوشمند شما تنها درصورتی کامل است که ایمن باشد و ایمنی هم از درب خانه شروع می شود. هرچند که تعدادی سنسور حرکتی و دوربین به بازار عرضه شده که در صورت رخ دادن موارد مشکوک به شما اطلاع رسانی می کنند، اما اولین و مهمترین قدم برای حفظ امنیت درب، قفل است. گذشته از این، ایده بهره گیری از گوشی هوشمند برای قفل کردن و بازگشایی قفل خانه بسیار جالب توجه است و راحتی خیال حاصل از امکان چک کردن درب خانه از روی گوشی، فارغ از مکان حضور را نیز نباید نادیده گرفت. با این مقدمه، سراغ قفل آگوست می رویم که در اپل استور عرضه شده است و می خواهیم ببینیم این قفل صرف نظر از ظاهر قشنگش واقعا کارآمد هم هست یا خیر.