احتمال سقوط کهکشان کوتوله تازه کشف شده به درون کهکشان راه شیری

31 فروردین
ستاره شناسان دانشگاه کمبریج کهکشان جدیدی را شناسایی کرده اند که پیش از این هرگز دیده نشده بود، این کهکشان در خارج از منظومه شمسی واقع شده است. کهکشان کوتوله مزبور چهارمین کهکشان بزرگ شناخته شده ای است که به دورکهکشان راه شیری می چرخد و ممکن است در واقع به داخل راه شیری هم سقوط کند.

محققان کهکشان جدید را با استفاده از ابزارهای غیرعادی کشف کردند و اعتقاد دارند این اولین باری است که گذر کهکشان کوتوله ای به نزدیکی کهکشان غول پیکری همانند کهکشان راه شیری افتاده است، زیرا شکل مدوری دارد که پیش از این به واسطه کشش گرانشیِ کهکشانی دیگر، تحت تاثیر قرار نگرفته است.
 گابریل تورِآلبا از دانشگاه کمبریج و همکاران وی دریافتند این کهکشان کوتوله حدود 380 سال نوری دور از زمین بوده و متعلق به صورت فلکی دهانه (Crater) می باشد، و به نام Crater 2 نامگذاری شده است. کهکشان مزبور که در دوردست واقع شده است را نمی توان با چشم غیرمسلح دید، اما فضانوردان با استفاده از کامپیوتر و بررسی کردن داده های برگرفته از تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ واقع در شیلی پی به وجودش بردند.

به گفته محققان، کهکشان کوتوله مزبور، پیش از این به این خاطر پراکندگی ستاره ها و ظاهر شبح مانندش شناسایی نشده است و حال که موفق به پیدا کردنش شده ایم، ستاره شناسان مشتاقند تا بیشتر در مورد خصوصیاتش بیاموزند. Crater 2 را 4 جرم جدیدا کشف شده نیز همراهی می کنند که از آنجمله عبارت است از خوشه ستاره ای جهانی Crater و سه کهکشان کوتوله دیگر که درصورت فلکی لئو قرار دارند. به گفته تورآلبا کاملاً امکان دارد که این کهکشان به تدریج به خاطر کشش گرانشی به داخل کهکشان راه شیری سقوط کند.
یافته ها توسط دانشگاه کورنل منتشر شده است.

عدم عرضه اندورید 5.0 آب نبات چوبی برای Samsung Galaxy Note 8.0

هفته پیش، سامسونگ برخی دارندگان Galaxy Note 2 را با اعلام عدم دریافت بروزرسانی اندروید 5.0 توسط این فبلت شوکه کرد.

استفاده از روش چاپ سه بعدی برای خلق گوش انسانی

دانشمندان موفق به چاپ گوش انسانی شده اند که آماده پیونده زده شدن است. این دستاورد چشمگیر به واسطه ابداع سیستم چاپ اعضای بدن و بافت یکپارچه (Tissue and Organ Printing System (ITOP ممکن شد که توسط تیمی تحقیقاتی به سرپرستی آنتونی آتالا از انستیتوی پزشکی «احیاکننده ویک فورست» عرضه گردیده تا بتوان با بهره گیری از سیستم مزبور دست به جایگزینی بخش های بدن آسیب دیده یا قطع شده زد.

بررسی: اسکوتر برقی جدید R2 محصول InMotion با قابلیت تعادل خودکار

همانند Winglet از شرکت تویوتا، R2 نیز نسبت به نمونه قبلی خودش یعنی Segway سبک تر بوده و مدرن تر است. مدل قبلی در CES 2014 عرضه شده بود و امسال InMotion با نسخه بروزرسانی جدیدی بازگشته است و نیز یک تک چرخه برقی قابل حمل و همچنین دو چرخه V3و نمونه اولیه ای از "اسکوتر هوشمند" را هم با خود آورده است که گویا صرفا برای نمایش آنجا گذاشته شده بودند، زیرا بنا به گفته یکی از نمایندگان شرکت فعلا امکان سواری روی آن وجود نداشت.

نکات تندرستی: آیا در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستید؟

سنگ کلیه مواد ته نشین شده ای است که اغلب از کلسیم تشکیل می شود، در کلیه ها شکل می گیرد و دفع آن عموماً دردناک باشد.

استفاده از خورشید برای تامین آب شرب، اینترنت و انرژی

برخی اوقات بهترین کاری که برای حل مشکل انرژی تجدیدپذیر در کشورهای در حال توسعه می توان کرد استفاده از ماشین چندکاره جامد است. به همین خاطر سیستم واتلی، ماشین خورشیدی که به ذخیره برق پرداخته، آب را تصفیه می کند و ساکنان محلی را به اینترنت متصل می سازد، برمبنای همین ایده ساخته شده است .