احتمال سقوط کهکشان کوتوله تازه کشف شده به درون کهکشان راه شیری

31 فروردین
ستاره شناسان دانشگاه کمبریج کهکشان جدیدی را شناسایی کرده اند که پیش از این هرگز دیده نشده بود، این کهکشان در خارج از منظومه شمسی واقع شده است. کهکشان کوتوله مزبور چهارمین کهکشان بزرگ شناخته شده ای است که به دورکهکشان راه شیری می چرخد و ممکن است در واقع به داخل راه شیری هم سقوط کند.

محققان کهکشان جدید را با استفاده از ابزارهای غیرعادی کشف کردند و اعتقاد دارند این اولین باری است که گذر کهکشان کوتوله ای به نزدیکی کهکشان غول پیکری همانند کهکشان راه شیری افتاده است، زیرا شکل مدوری دارد که پیش از این به واسطه کشش گرانشیِ کهکشانی دیگر، تحت تاثیر قرار نگرفته است.
 گابریل تورِآلبا از دانشگاه کمبریج و همکاران وی دریافتند این کهکشان کوتوله حدود 380 سال نوری دور از زمین بوده و متعلق به صورت فلکی دهانه (Crater) می باشد، و به نام Crater 2 نامگذاری شده است. کهکشان مزبور که در دوردست واقع شده است را نمی توان با چشم غیرمسلح دید، اما فضانوردان با استفاده از کامپیوتر و بررسی کردن داده های برگرفته از تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ واقع در شیلی پی به وجودش بردند.

به گفته محققان، کهکشان کوتوله مزبور، پیش از این به این خاطر پراکندگی ستاره ها و ظاهر شبح مانندش شناسایی نشده است و حال که موفق به پیدا کردنش شده ایم، ستاره شناسان مشتاقند تا بیشتر در مورد خصوصیاتش بیاموزند. Crater 2 را 4 جرم جدیدا کشف شده نیز همراهی می کنند که از آنجمله عبارت است از خوشه ستاره ای جهانی Crater و سه کهکشان کوتوله دیگر که درصورت فلکی لئو قرار دارند. به گفته تورآلبا کاملاً امکان دارد که این کهکشان به تدریج به خاطر کشش گرانشی به داخل کهکشان راه شیری سقوط کند.
یافته ها توسط دانشگاه کورنل منتشر شده است.

حساسیت یا آلرژی به داروهای ضد حساسیت، بیشتر از حد معمول است.

بیماری آلرژی، خفیف یا شدید آن آزار دهنده است و کسانی که به آن مبتلا هستند تنها یک چیز می خواهند: رهایی، پس پریشانی شما بیشتر می شود اگر خود داروی ضد حساسیت بیماری شما را تشدید یا در مواردی ایجاد حساسیت دیگری کند!

بنا به نتایج مطالعه ای جدید، نوار ایمنیِ یخ قطب جنوب به سرعت در حال ذوب و رسیدن به نقطه بی بازگشت است

در اذهان افراد، قطب جنوب محلی پر از یخ تصور می شود، اما خبر شگفتی آور آنکه مهمترین جنبه یخ های مزبور، قفسه های یخ شناوری موسوم به "نوار ایمنی" می باشد که از محیط قاره قطب جنوب محافظت می کند. ماموریت این نوار عبارت است از جلوگیری از وارد شدن تخته یخ های شناور قطب جنوب به داخل حریم اقیانوس اطراف. حال، بنا به گزارش نهاد فضایی اروپایی (ESA) این نوار یخی به نقطه حساسی رسیده است که احتمالا نقطه بی بازگشت می باشد.

شرکت لیسر آرکیتکچر (leeser architecture) و ترکیب طبیعت و شهرنشینی در پروژه مال لوکس در بانکوک

با ارائه طرحEM quartier از سوی شرکت نیویورکی leeser architecture مرکز خرید لوکس دیگری به شمار مال های شهر بانکوک اضافه خواهد شد. این مجتمع خرید گزاف، متشکل از سه ساختمان جدید و یک ساختمان بازسازی شده است که تمامی آنها ترکیب فضاهای متنوعی از قبیل فضای فروشگاهی، رستوران و سرگرمی را در اختیار بازدیدکنندگان می گذارند.

مورچه ها هم دارو مصرف می کنند: مورچه ها برای رفع عفونت حاصل از قارچ ها، هیدروژن پراکساید می خورند

ما انسان ها از سپیده دم پدیدارشدنمان بر روی زمین از خوددرمانی برای رفع بیماری هایمان استفاده می کرده ایم. اکنون شواهدی به دست آمده که نشان می دهد سایر جانداران نیز چنین رفتاری از خود نشان می دهند، اما دست یابی به این شواهد البته کار مشکلی بوده است.

رولز رویس سفارشی، دو در و بدون سقف، با نام "روح ماهاراجه"  Maharaja Phantom انحصارا در دبی عرضه می شود

رولز رویس سفارشی، دو در و بدون سقف، با نام "روح ماهاراجه" Maharaja Phantom انحصارا در دبی عرضه می شود

هدف از ساخت این خودروی دو درِ کروک به نام روح ماهاراجه این است که توجه مشتریانی که به دنبال نهایت شکوه و تجمل هستند را به خود جلب کند. بدنه ماشین به رنگ سفید بوده، با نقش پرنده ملی هندوستان و دارای زه سبز زمردی است.