احتمال سقوط کهکشان کوتوله تازه کشف شده به درون کهکشان راه شیری

31 فروردین
ستاره شناسان دانشگاه کمبریج کهکشان جدیدی را شناسایی کرده اند که پیش از این هرگز دیده نشده بود، این کهکشان در خارج از منظومه شمسی واقع شده است. کهکشان کوتوله مزبور چهارمین کهکشان بزرگ شناخته شده ای است که به دورکهکشان راه شیری می چرخد و ممکن است در واقع به داخل راه شیری هم سقوط کند.

محققان کهکشان جدید را با استفاده از ابزارهای غیرعادی کشف کردند و اعتقاد دارند این اولین باری است که گذر کهکشان کوتوله ای به نزدیکی کهکشان غول پیکری همانند کهکشان راه شیری افتاده است، زیرا شکل مدوری دارد که پیش از این به واسطه کشش گرانشیِ کهکشانی دیگر، تحت تاثیر قرار نگرفته است.
 گابریل تورِآلبا از دانشگاه کمبریج و همکاران وی دریافتند این کهکشان کوتوله حدود 380 سال نوری دور از زمین بوده و متعلق به صورت فلکی دهانه (Crater) می باشد، و به نام Crater 2 نامگذاری شده است. کهکشان مزبور که در دوردست واقع شده است را نمی توان با چشم غیرمسلح دید، اما فضانوردان با استفاده از کامپیوتر و بررسی کردن داده های برگرفته از تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ واقع در شیلی پی به وجودش بردند.

به گفته محققان، کهکشان کوتوله مزبور، پیش از این به این خاطر پراکندگی ستاره ها و ظاهر شبح مانندش شناسایی نشده است و حال که موفق به پیدا کردنش شده ایم، ستاره شناسان مشتاقند تا بیشتر در مورد خصوصیاتش بیاموزند. Crater 2 را 4 جرم جدیدا کشف شده نیز همراهی می کنند که از آنجمله عبارت است از خوشه ستاره ای جهانی Crater و سه کهکشان کوتوله دیگر که درصورت فلکی لئو قرار دارند. به گفته تورآلبا کاملاً امکان دارد که این کهکشان به تدریج به خاطر کشش گرانشی به داخل کهکشان راه شیری سقوط کند.
یافته ها توسط دانشگاه کورنل منتشر شده است.

با استفاده از گلدان IVY دیوار سبز مینیاتوری را به فضای خانه خود هدیه دهید

آیا شده تابحال دلتان بخواهد دیوار سبزی را در خانه تان داشته باشید اما «فضای کم» دست شما را بسته باشد؟ گلدان IVY به این منظور طراحی شده تا بتوانید یک دیوار زنده و رویایی را حتی در کوچکترین فضاها پرورش دهید.

حضور حیوانات ممکن است اضطراب اجتماعی را در کودکان اوتیسمی کاهش دهد

تصویر فوق: خوکچه هندی مورد استفاده در مطالعه به همراه سنسور هدایت پوستی که روی مچ دست کودک مشاهده می شود. طبق نتایج مطالعه ای، حضور حیوانات می تواند اضطراب اجتماعی را در کودکان مبتلا به اوتیسم کاهش دهد و کاربردهایی در درمان این کودکان داشته باشد. طبق خوانش های صورت گرفته بر روی ابزار تشخیص دهنده اضطراب و سایر انواع برانگیختگی های اجتماعی، کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسمی یا (ASD) به هنگام حضور حیوانات، اضطراب و تکانه های کمتری دارند.

بررسی کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX Titan X

در سال 2013 شرکت NVIDIA قدم اول را برداشت و کارت گرافیک سطح بالایی با نام GeForce GTX Titan را عرضه کرد. این کارت گرافیک یک سطح جدیدی در اجرا، کیفیت ساخت (در کارت های تک GPU) و قیمت، با قیمت 999 دلار را ایجاد کرد. NVIDIA می خواهد با افتخار اولین کارت گرافیک لوکس خود را به شما بفروشد اگر از پس هزینه آن برآیید.

محققینِ سلول های بنیادی، به دنبال ژن های مرتبط با خون هستند

اگرچه پیوند سلول های بنیادی خونی یا به تعبیری مغز استخوان در طول دهه ها زندگیِ افراد زیادی را نجات داده است، اما هنوز ژن هایی که تعداد یا عملکرد سلول های بنیادی خونی را کنترل می کنند کاملاً شناسایی نشده اند. در تحقیقی که نتایج آن ماه میلادی گذشته در نشریه Stem Cell Reports منتشر شد، هومن علائی و گِرگور آدامز که سرپرستی آزمایشگاه های سلول های بنیادی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکا را بر عهده دارند، ژن های جدیدی را کشف کردند که بر روی بقا و نمو سلول های بنیادی خونی تأثیر گذارند.

مطالعه جدیدی نشان می دهد که هسته زمین 90 درصد گوگرد زمین را دربرمی گیرد

بنظر می رسد افسانه قدیمی در مورد متصاعد شدن گوگرد از دنیای زیر زمین صحیح است. پژوهش جدیدی براساس جدیدترین برآوردها نشان داد که هسته زمین در واقع دارای مقادیر عظیمی گوگرد (حدود 10 درصد جرم کلی ماه) است که 10 برابر گوگرد بخش های دیگر زمین تخمین زده شده است. این اولین بار است که دانشمندان شواهد زمین شیمیایی قطعی از گوگرد هسته زمین بدست آوردند که منجر به بها دادن به نظریه تشکیل ماه در اثر برخورد جسمی در اندازه سیاره به زمین شد. این مطالعه در ژورنال کارشناسی شده Geochemical Perspectives Letters منتشر شد.