احتمال سقوط کهکشان کوتوله تازه کشف شده به درون کهکشان راه شیری

31 فروردین
ستاره شناسان دانشگاه کمبریج کهکشان جدیدی را شناسایی کرده اند که پیش از این هرگز دیده نشده بود، این کهکشان در خارج از منظومه شمسی واقع شده است. کهکشان کوتوله مزبور چهارمین کهکشان بزرگ شناخته شده ای است که به دورکهکشان راه شیری می چرخد و ممکن است در واقع به داخل راه شیری هم سقوط کند.

محققان کهکشان جدید را با استفاده از ابزارهای غیرعادی کشف کردند و اعتقاد دارند این اولین باری است که گذر کهکشان کوتوله ای به نزدیکی کهکشان غول پیکری همانند کهکشان راه شیری افتاده است، زیرا شکل مدوری دارد که پیش از این به واسطه کشش گرانشیِ کهکشانی دیگر، تحت تاثیر قرار نگرفته است.
 گابریل تورِآلبا از دانشگاه کمبریج و همکاران وی دریافتند این کهکشان کوتوله حدود 380 سال نوری دور از زمین بوده و متعلق به صورت فلکی دهانه (Crater) می باشد، و به نام Crater 2 نامگذاری شده است. کهکشان مزبور که در دوردست واقع شده است را نمی توان با چشم غیرمسلح دید، اما فضانوردان با استفاده از کامپیوتر و بررسی کردن داده های برگرفته از تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ واقع در شیلی پی به وجودش بردند.

به گفته محققان، کهکشان کوتوله مزبور، پیش از این به این خاطر پراکندگی ستاره ها و ظاهر شبح مانندش شناسایی نشده است و حال که موفق به پیدا کردنش شده ایم، ستاره شناسان مشتاقند تا بیشتر در مورد خصوصیاتش بیاموزند. Crater 2 را 4 جرم جدیدا کشف شده نیز همراهی می کنند که از آنجمله عبارت است از خوشه ستاره ای جهانی Crater و سه کهکشان کوتوله دیگر که درصورت فلکی لئو قرار دارند. به گفته تورآلبا کاملاً امکان دارد که این کهکشان به تدریج به خاطر کشش گرانشی به داخل کهکشان راه شیری سقوط کند.
یافته ها توسط دانشگاه کورنل منتشر شده است.

حفره های متداخل در خوشه های ستاره ای، منبع اولین سیاه چاله ها هستند

اخترفیزیکدانان دانشگاه نورث وسترن موفق به پیش بینی بسیار مهمی شده اند. در مطالعه ای جدید، دانشمندان نشان دادند پیش بینی های تئوریک سال قبل صحیح بوده است، منظور همان واقعه ادغام دو سیاه چاله غول پیکر است که به تاریخ 14 سپتامبر 2015 کشف شد و ممکن است به آسانی و به واسطه یک سری «تعاملات پویا» رخ داده باشد که در هسته متراکم ستاره ایِ خوشه قدیمی کروی انجام گرفته است. این سیاه چاله های دوتایی در حفره های متداخلِ پرهرج و مرجِ خوشه ایِ کروی متولد شدند که از خوشه به بیرون انداخته شده و در نهایت با سیاه چاله ای ادغام می گردند. داستان مزبور که آنرا شکل گیری دینامیکی می نامند یکی از دو کانال اصلی شناخته شده برای شکل گیری سیاه چاله های دوتایی است که LIGO (رصدخانه امواج گرانشی تداخل سنج لیزری) آنرا کشف کرده است.

ابداع روندی جدید برای حذف نقایص در لایه هایی با ضخامت مولکولی برای استفاده در ساخت صفحات نمایش ال ای دی شفاف

نیمه رساناهای MoS2 تک لایه ای خالی از نقص که در تصویر نشان داده شده اند، به واسط نور لیزر به جنبش درآمده و می توان از آنها در توسعه صفحات نمایش ال ای دی شفاف، سلول های خورشیدی بسیار کارآمد، ردیاب های تصویری و ترانزیستورهایی در مقیاس نانو استفاده کرد

تکنیک جدیدی که به دانشمندان امکان مشاهده و مطالعه بهتر محل تماس دو سلول را می دهد

یافتن تعاملات سلولی که موجب تحریک تولید میلین می شوند بسیار مشکل است، دلیل آن هم برمی گردد به اینکه نقطه حساس تماس بین دو نوع سلول، ارتباط بین اکسون ها که پالس های عصبی در امتداد آن حرکت می کنند و سلول های گلیال، که از نورون ها پشتیبانی می کنند، اساسا پنهان است. حال محققان در مقاله جدیدی به شرح تکنیکی پرداخته اند که امکان دیدن و مطالعه دقیق تر سلول های مغزی را در اختیار قرار می دهد.

سامسونگ یک Galaxy Note 4 با پردازشگر Snapdragon 810 عرضه می کند

سامسونگ خبر از نسخه جدیدی از Galaxy Note 4 داده است که در ژانویه 2015 در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد. به تازگی دو مدل عمده از Note 4 ارائه شده است که تفاوت اصلی آن با مدل های پیشین، در پردازشگر آنست. بیشتر بازارها مدلی را همراه با Qualcomm's Snapdragon 805 APQ8084 دریافت کردند که دارای چهار هسته ای Cortex-A53 و چهار هسته ای Cortex-A57 در یک پیکربندی big.LITTLE می باشند.

طبق نتایج یک مطالعه جدید، رژیم غذایی مدیترانه ای خطر سکته مغزی را کاهش می دهد

بر طبق نتایج تحقیقات جدید، رژیم غذایی مدیترانه ای خطر ابتلا به یک نوع سکته مغزی را کاهش می دهد. آنگونه که این مطالعه نشان داده است، افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای را بیشتر رعایت می کنند در مقایسه با دیگرانی که پایبندی کمتری به این رژیم غذایی دارند، کمتر در معرض خطر سکته مغزی ایسکمیک قرار دارند. سکته مغزی یادشده به واسطه لخته شدن خون رخ می دهد.