احتمال سقوط کهکشان کوتوله تازه کشف شده به درون کهکشان راه شیری

31 فروردین
ستاره شناسان دانشگاه کمبریج کهکشان جدیدی را شناسایی کرده اند که پیش از این هرگز دیده نشده بود، این کهکشان در خارج از منظومه شمسی واقع شده است. کهکشان کوتوله مزبور چهارمین کهکشان بزرگ شناخته شده ای است که به دورکهکشان راه شیری می چرخد و ممکن است در واقع به داخل راه شیری هم سقوط کند.

محققان کهکشان جدید را با استفاده از ابزارهای غیرعادی کشف کردند و اعتقاد دارند این اولین باری است که گذر کهکشان کوتوله ای به نزدیکی کهکشان غول پیکری همانند کهکشان راه شیری افتاده است، زیرا شکل مدوری دارد که پیش از این به واسطه کشش گرانشیِ کهکشانی دیگر، تحت تاثیر قرار نگرفته است.
 گابریل تورِآلبا از دانشگاه کمبریج و همکاران وی دریافتند این کهکشان کوتوله حدود 380 سال نوری دور از زمین بوده و متعلق به صورت فلکی دهانه (Crater) می باشد، و به نام Crater 2 نامگذاری شده است. کهکشان مزبور که در دوردست واقع شده است را نمی توان با چشم غیرمسلح دید، اما فضانوردان با استفاده از کامپیوتر و بررسی کردن داده های برگرفته از تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ واقع در شیلی پی به وجودش بردند.

به گفته محققان، کهکشان کوتوله مزبور، پیش از این به این خاطر پراکندگی ستاره ها و ظاهر شبح مانندش شناسایی نشده است و حال که موفق به پیدا کردنش شده ایم، ستاره شناسان مشتاقند تا بیشتر در مورد خصوصیاتش بیاموزند. Crater 2 را 4 جرم جدیدا کشف شده نیز همراهی می کنند که از آنجمله عبارت است از خوشه ستاره ای جهانی Crater و سه کهکشان کوتوله دیگر که درصورت فلکی لئو قرار دارند. به گفته تورآلبا کاملاً امکان دارد که این کهکشان به تدریج به خاطر کشش گرانشی به داخل کهکشان راه شیری سقوط کند.
یافته ها توسط دانشگاه کورنل منتشر شده است.

مروری بر Roku 3

هوشمند کردن همه‌ چیز در شرایطی که دنیا به سمت الکترونیک‌شدن پیش می‌رود ضروری به نظر می‌رسد. یکی از حوزه‌هایی که بسیار مورد توجه است، رسانه‌‌ streaming است که در آن، اشتهای ما برای محتوای چندرسانه‌ای سیری‌ناپذیر است. وقتی بحث در موردِ اضافه کردنِ جنبه‌های هوشمند به دستگاه تلویزیون است، Roku 3 می‌خواهد فرمانروای بلامنازع در بازار باشد. آخرین مدلِ Roku 3 دارای کنترل از راه‌ دور به همراه قابلیت‌ جستجوی صوتی است البته این ویژگی برای جذاب‌تر شدنِ آن به نسبتِ تلویزیون اپل یا Nexus Player گوگل، نیز کافی است.

بهبود داده های مکانی GPS می تواند ضمن تسهیل دسترسی به سیستم واقعیت مجازی، در عرصه مکان یابی های جغرافیایی هم انقلابی به پا کند.

یک تیم پژوهشی از دانشگاه تگزاس آمریکا، قصد دارد سیستم های واقعیت مجازی بزرگ و افزوده تولید کند که با جهان واقعی شباهت های بیشتری داشته باشند. تلاش آن ها برای ساختن این سیستم ها، میتواند انقلابی در سیستم های مکان یابی جغرافیایی روزمره تلفن های همراه ما ایجاد کند.

معالجه ای بالقوه برای انواع آلرژی؟

محققان موفق به کشف مکانیسمی شده اند که از واکنش افراطی ایمنی بدن در برابر آلرژی جلوگیری می کند. ممکن است همین مکانیسم بنیان ابداع معالجه ای جدید برای درمان انواع آلرژی باشد.

سوشی‌خوری نوزومی، طرحی توسط ماسکسپاسیو که همانند خیابانی ژاپنی طراحی شده است.

عکس از استودیوی عکس کولیتی تمامی تصاویر توسط ماسکسپاسیو در اختیار قرار گرفته است. گروه مشاوران خلاق ماسکسپاسیو از اسپانیا، طراحی سوشی‌خوری نوزومی را در بارسلونای این کشور به عهده داشته اند. براساس این پروژه، شرکت مذکور مسئول برندسازی و طراحی داخلی رستورانی متعلق به خوزه میگوئل اررا و نویا مورل، دو کارآفرین مشتاق و متخصص در امر سوشی سنتی اصیل ژاپنی بوده است.

قهوه برای قلب شما ضرری ندارد.

دوستدارانِ قهوه خوشحال باشند. نتایج پژوهشی جدید در سوئد نشان داده است لیوانِ قهوه‌ای که صبح میل می‌کنید به قلب شما آسیبی نمی‌رساند.