احتمال سقوط کهکشان کوتوله تازه کشف شده به درون کهکشان راه شیری

31 فروردین
ستاره شناسان دانشگاه کمبریج کهکشان جدیدی را شناسایی کرده اند که پیش از این هرگز دیده نشده بود، این کهکشان در خارج از منظومه شمسی واقع شده است. کهکشان کوتوله مزبور چهارمین کهکشان بزرگ شناخته شده ای است که به دورکهکشان راه شیری می چرخد و ممکن است در واقع به داخل راه شیری هم سقوط کند.

محققان کهکشان جدید را با استفاده از ابزارهای غیرعادی کشف کردند و اعتقاد دارند این اولین باری است که گذر کهکشان کوتوله ای به نزدیکی کهکشان غول پیکری همانند کهکشان راه شیری افتاده است، زیرا شکل مدوری دارد که پیش از این به واسطه کشش گرانشیِ کهکشانی دیگر، تحت تاثیر قرار نگرفته است.
 گابریل تورِآلبا از دانشگاه کمبریج و همکاران وی دریافتند این کهکشان کوتوله حدود 380 سال نوری دور از زمین بوده و متعلق به صورت فلکی دهانه (Crater) می باشد، و به نام Crater 2 نامگذاری شده است. کهکشان مزبور که در دوردست واقع شده است را نمی توان با چشم غیرمسلح دید، اما فضانوردان با استفاده از کامپیوتر و بررسی کردن داده های برگرفته از تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ واقع در شیلی پی به وجودش بردند.

به گفته محققان، کهکشان کوتوله مزبور، پیش از این به این خاطر پراکندگی ستاره ها و ظاهر شبح مانندش شناسایی نشده است و حال که موفق به پیدا کردنش شده ایم، ستاره شناسان مشتاقند تا بیشتر در مورد خصوصیاتش بیاموزند. Crater 2 را 4 جرم جدیدا کشف شده نیز همراهی می کنند که از آنجمله عبارت است از خوشه ستاره ای جهانی Crater و سه کهکشان کوتوله دیگر که درصورت فلکی لئو قرار دارند. به گفته تورآلبا کاملاً امکان دارد که این کهکشان به تدریج به خاطر کشش گرانشی به داخل کهکشان راه شیری سقوط کند.
یافته ها توسط دانشگاه کورنل منتشر شده است.

تصویر جدید از پلوتون، الگوی گودالی پیچیده ای را نشان می دهد

فضاپیمای نیوهورایزنز ناسا همچنان تصاویری با جزئیات بیشتر متعلق به عبور خود در تاریخ 24 جولای از مقابل سیاره کوتوله پلوتون را نشان می دهد

کوالکوم، سریع ترین مودم LTE خودش را با نام Cat10 عرضه کرد که آماده کارگذاری در پرچمدارهای سال آینده میلادی است

کوالکوم یک بار دیگر محصولی از سری ال تی ای خودش را به بازار ارائه داده و به تازگی خبر رونمایی از جدیدترین مودم خود در قالب "Category 10" و با نام Gobi 9x45 اعلام کرده است که سرعت دانلود تلفن یا تبلت شما را تا 450 مگابایت بر ثانیه می رساند.

تصویری که قرار است تئوری های موجود را در زمینه تولد سیارات دگرگون سازد

فضانوردان با اطمینان کامل از مطالبی صحبت می کنند که هیچ بشر دیگری جز خودشان تا بحال ندیده است، تا همین چند سال قبل هیچ مشاهده مستقیمی از سیارات خارج از منظومه شمسی صورت نگرفته بود. با این حال، طی همین سال های اخیر هم که دانشمندان دست به کار شده و در مورد سیاره های خارج از منظومه شمسی که از وجودشان خبر داشتیم مدرک جمع می کنند، متوجه شده اند که سیاره های یادشده اصلا شبیه تصوراتمان نیستند. حتی درصورتی که شناخت صرفا تئوری از سیاره ای صحیح باشد، باز هم لازم است تا شواهد مسقیمی جمع آوری شود که بتوان از این شناخت دفاع کرد. حالا به لطف پیشرفت های نوین در رادیوتلسکوپ های غول پیکر واقع در صحرای آتاکاما (ALMA) فضانوردان می توانند بیشتر از هر زمان دیگری نسبت به گذشته، دست به جمع آوری این شواهد و مدارک بزنند.

رموز ستاره های خون آشام، در میان داده های تلسکوپ هابل آشکار می شود

مشاهدات جدید تلسکوپ فضایی هابل، میزبان های پنهانی را به نمایش درآورده است که ستاره های آبی رنگ خون آشام مانندی از آنها تغذیه می کنند، اجرام عجیبی که به نظر می رسد علی رغم رشد و تبدیل شدن به ستاره های غول پیکر قرمز رنگ و سن و سالی که ازشان گذشته است همچنان جوان هستند.

سیگار کارکرده برابر است با افزایش خطر سکته

پژوهش جدید توصیه می کند در معرض سیگار کارکرده قرار گرفتن افراد غیرسیگاری، تقریبا یک سوم خطر سکته را در آنها افزایش دهد.