هنر ساکولنت های زنده

22 فروردین
ایوان استوژاکوویچ، در مجموعه دنباله دار خود به نام “Urban Wild” دست به ترکیب جدید و منحصر به فردی از نقاشی، ساکولنت و دیوار زنده زده است.

این کارهای هنری که متشکل از بخشهای کوچک و بزرگ، آرایه ها و تندیس های آزاد هستند همگی از صفحات کامپوزیتیِ تجزیه شده و گیاهان ساکولنتی زنده ساخته شده اند. هنر استوژاکوویچ در واقع اکتشاف رابطه پیوسته بین طبیعت و جهان مصنوع بوده است. وی در مطلبی در همین رابطه در وب سایت خود می گوید: "هدف من آنست تا بینندگان آثارم حس پرواز را داشته باشند، وقتی به زمین می نگرند آگاهی (زیست محیطی) خود را افزایش بدهند. افزون بر این امیدوارم با قراردادن گیاهان واقعی بر روی فرمت هنر دیواری سنتی، بر بینندگان آثارم اثر بگذارم. گیاهان با فرمهای مصنوع ترکیب شده اند و این امر با بافت ها و رنگ های غنی سازگاری دارد و در قالب ترکیب های دارای توازن پایدار عرضه شده است. به این ترتیب، قصد دارم تا مخاطبان را در سفری از میان چشم اندازهای متغیر همراه سازم که در آن زیست محیط های طبیعی و مصنوع هریک قصد برتری بر هم را دارند."

هاروکا میساوا و گلهای کاغذی زیبایش

یک طراح ژاپنی بنام هاروکا میساوا فرم ظریفی از گلها را با استفاده از براده های تراشِ نوعی مداد مخصوص ساخته است. دیدن این طرح های بدیع در یک حلقه شکننده خالی از لطف نیست. با کوی دانش همراه باشید...

میزهای مسحور کننده «دل ماره»

ادوارد لوکوتا طراحی است اهل رومانی که اقدام به طراحی میزی مسحور کننده نموده است تا اقیانوس را به اتاق نشیمن منازل هدیه دهد، بنابراین حتی اگر نزدیک سواحل دریا زندگی نمی کنید بازهم از زیبایی دریا برخوردار خواهید شد. لوکوتا میز دل ماره (به معنی برگرفته از دریا) را به صورت دستی و از لایه های شیشه آکریلیک سبز و آبی ساخته است تا تقلیدی از عمق های مختلف بستر دریا باشد. هر یک از میزها به شکلی طراحی شده تا توهم وجود آب را در بیننده ایجاد نماید و نمایی متفاوت را از هر زاویه عرضه کند.

در این فیلم کوتاه نیویورک غرق در جنگلی از گیاهان می شود

یکی از تفریحات برخی برای گذران اوقات جستجو به دنبال روش هایی برای پوشاندن شهرهایی مثل نیویورک در باغ های عمودی و پارکهای شهری است، اما چه اتفاقی می افتد اگر لشگری از گیاهان خود مسئولیت را به عهده گرفته و شهرهای بزرگ را بدون اجازه آدمها غرق در سبزی و طراوت کنند؟ در فیلم کوتاه Wrapped که ساخته رومن کائلین، فالکو پائپر و فلورین ویتمن می باشد و برنده جوایزی هم شده است، آینده ای به تصویر کشیده می شود که مادر طبیعت خودش دست به کار می شود و شهری را سبز می کند. این فیلم که برای اولین بار جهت بازدید عمومی به صورت آنلاین منتشر شده ویدئویی زیبا و درعین حال وهم انگیز است که سیلی از درخت های رونده را در حال تسخیر شهر به تصویر کشیده است و نتیجه کار جنگلی بتنی است که البته بیشتر جنگل است تا بتن.

«هنر زمینی زودگذر» با استفاده از موادی که در طبیعت یافت می شود

یکی از انواع بسیار جالب هنر، «هنر زودگذر» است که تقریبا هیچ ردی از خود به جا نمی گذارد. اندی گلدزورثی که وی را به عنوان مؤسس سبک جدیدی از «تعادل یا چیدمان سنگ» و یکی از مشهورترین هنرمندان در این حوزه می شناسند نیز دقیقا همین کار را انجام می دهد.

دیوارنمایی که همگام با قدم برداشتن در راهرو تغییر شکل می دهد

4 هنرمند نقاشیِ دیواری ایتالیایی به تازگی از دیوارنمای جالبی پرده برداری نموده اند که وقتی از راهروی محل نصبش رد می شوید تغییر شکل می دهد. این اثر هنری که Space Oddity نامگذاری شده است نوعی خطای دید آنامورفیک است که بسته به آنکه فرد بیننده کجا ایستاده باشد اشکال مختلفی را به خود می گیرد.

کمک گرفتن از لیزر در ساخت فلزات دافع آب، جاذب نور و خود تمیزکننده

تکنیک لیزری جدید می‌تواند فلزات را فوق‌العاده آب‌گریز نماید. آن هم بدون هیچ‌گونه نیازی به پوشش شیمیایی خاص (عکس: جی آدام فنستر، دانشگاه روچستر).

لنزِ گرانشی، صلیب انیشتین را درباره اَبَر نواختر دور دست ایجاد می کند

تصاویر چندتایی مربوط به یک اَبَر نواختر (سوپر نوآ) (1) که به وسیله لنزِ گرانشی (2) ایجاد شده اند، برای نخستین بار توسط یک تیم بین المللی از اخترشناسان و با بهره گیری از تلسکوپ فضائی هابل (HST) در اختیار گرفته شده است. الگوی "صلیب انیشتین"، چهار تصویر از یک اَبَر نواختر دور دست را دربر می گیرد، تصاویری که به وسیله لنز گرانشیِ مربوط به نورِ این اَبَر نواختر ایجاد شده اند، این نور از کهکشان دور دستی عبور کرده است، کهکشانی که در میان خوشه ای از کهکشان های واقع در مسیرِ آن نور به زمین وجود دارد. تیم مربوطه می گوید علاوه بر آنکه این کشف سبب می شود ما از دینامیکِ اَبَر نواختر دور دست، دید نزدیک تری به دست آوریم، به کمک آن خواهیم توانست استنباط خودمان را هم از توزیع ماده سیاه (3) در کهکشان و خوشه کهکشانی بهبود دهیم که این کار با "قرار گرفتن لنز" در مسیر انجام می شود. این کشف همچنین برای آزمودن نظریه نسبیتِ عامِ انیشتین و سنجشِ سرعتِ انبساط جهان در درونِ کیهان به کار گرفته می شود.

استفاده از خورشید برای تامین آب شرب، اینترنت و انرژی

برخی اوقات بهترین کاری که برای حل مشکل انرژی تجدیدپذیر در کشورهای در حال توسعه می توان کرد استفاده از ماشین چندکاره جامد است. به همین خاطر سیستم واتلی، ماشین خورشیدی که به ذخیره برق پرداخته، آب را تصفیه می کند و ساکنان محلی را به اینترنت متصل می سازد، برمبنای همین ایده ساخته شده است .

حیات باستانی سه بعدی

رونمایی از یک اکوسیستم دریایی کامل که به طرز استثنایی به خوبی حفظ شده است. طی مطالعه جدیدی که بر روی فسیل های شگفت انگیزی انجام گرفته رازهای پنهانی حیاتِ 190 میلیون سال قبل در سامرست انگلستان، آشکار شده است. به لطف شرایط استثنایی حفاظتی که برای این فسیل ها فراهم بوده است، دانشمندان یک اکوسیستم کامل دریایی را کشف کرده اند. البته قدمت این اکوسیستم پیشتر150 میلیون سال دانسته می شد.

استون مارتینDB9 GT  را برای سفرهای طولانی ساخته است

استون مارتینDB9 GT را برای سفرهای طولانی ساخته است

استون مارتین خودروی گراند توری دیگری را ساخته که قرار است نماد بعدی خودروهای اسپورت لوکس باشد، نام این خودرو با کمال افتخار‘DB9 GT’ انتخاب شده است. خودروساز بریتانیایی، در این اتومبیل کانون تمرکز خود را بر روی فواصل طولانی و سفرهای سرعت بالا در عین حفظ راحتی و زیبایی ظاهری گذارده است و با ارائه خودرویی دست ساز به همراه موتور 6.0 لیتری V12 بر سنت دیرینه خود وفادار مانده است.