ویدئو: فرود موفقیت آمیز راکت بلواوریجین

17 فروردین
در این ویدئوی جالب پرتاب و فرود موشکی را مشاهده می نمایید که به تازگی توسط شرکت بلواوریجین، یک شرکت خصوصی فعال در زمینه سفرهای فضایی ، مورد آزمایش قرار گرفت و نوآوری هایی را به همراه داشت .

نیوشپارد توانست سومین پرواز خود را در تاریخ 2 آوریل 2016 (14 فروردین 1395) با موفقیت به انجام برساند. این شرکت خصوصی که در زمینه سفرهای فضایی فعالیت می کند با ری استارت موتور موشک خود در ارتفاع 3600 فوتی طی فرود از محدودیت های موشکی عبور نمود. کپسول مزبور با موفقیت بعد از رسیدن به ارتفاع 103 کیلومتری فرود آمد.

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

زنجیره غذایی دریا، تحت تأثیر تغییرات اقلیمی

یافته های جدید نشان میدهند، تأثیر تغییرات اقلیمی و اسیدی شدن اقیانوس های زمین، باعث تغییر میزان تأمین غذای دریایی در آینده خواهد شد و عموم مردم نخواهد توانست لذت سابق را از غذاهای دریایی داشته باشند.

خنک سازی با سردترین ماده دنیا

فیزیکدانان در دانشگاه باسل تکنیک خنک سازی جدیدی را برای سیستم های کوانتومی مکانیکی ایجاد کرده اند. با استفاده از یک گاز اتمی فوق العاده سرد، ارتعاشات یک پوسته تا کمتر از یک درجه بالای صفر مطلق خنک شدند. این تکنیک می تواند مطالعات جدید در فیزیک کوانتوم و وسایل اندازه گیری دقیقی را مهیا کند که محققان در مجله Nature Nanotechnology گزارش کرده اند.

اوج گیری اسرارانگیز متان مریخ، یک رویداد فصلی نیست

به گفته دانشمندان ناسا،اوج گیری بالای مقدار متان که کیوریاسیتی کاوشگر مریخ ناسا دو سال قبل از این پیدا کرده، به دلیل تغییرات فصلی بر روی سیاره سرخ رخ نداده بوده است. طی چند هفته اواخر سال 2013 و اوایل 2014، مریخ نورد کیوریاسیتی ناسا دریافت متان اتمسفری، گازی که می تواند تاییدی بر وجود فعالیت میکروبی باشد، از سطح متوسط پیشین (حدود 0.7 قسمت در میلیارد) به حداکثر 7 قسمت در میلیارد،افزایش پیدا کرده است.

افتتاح نخستین بزرگراه خط کشی شده با خطوط شب رنگ در هلند

از این به بعد، رانندگان هلند، راه خود را در جاده ها، با استفاده از امواج نور شبرنگ پیدا می کنند. این فناوری که در خیابان N329 شهر Oss به صورت آزمایشی در حال اجراست، بخشی از پروژه «بزرگراه هوشمند» است که توسط استودیو Roosegaarde طراحی شده و شرکت Heikmans ساخت آن را به عهده خواهد داشت. «خطوط شبرنگ» برای بهبود دید راننده ها و امنیت جاده طراحی شده است.

Terreform ONE  و تولید یک کاناپه از قارچ خوراکی

Terreform ONE و تولید یک کاناپه از قارچ خوراکی

آیا می توان اسباب و اثاثیه منزل را کشت کرد؟ این همان سوالی است که Terreform ONE سعی کرده با پرده برداری از کاناپه قارچی جدید خود در نمایشگاه بین المللی مبلمان معاصر طی هفته طراحی NYCxDesign بدان پاسخ بدهد. کاناپه زیست تجزیه پذیر یاد شده که صرف 7 روز کشت شده است طبقه بندی جدیدی از اسباب و لوازم منزل را نشان می دهد که می توان آنرا کمپوست کرده و یا در پایان چرخه زندگی به جای آنکه رها شود، آنرا به طبیعت بازگرداند.