ویدئو: فرود موفقیت آمیز راکت بلواوریجین

17 فروردین
در این ویدئوی جالب پرتاب و فرود موشکی را مشاهده می نمایید که به تازگی توسط شرکت بلواوریجین، یک شرکت خصوصی فعال در زمینه سفرهای فضایی ، مورد آزمایش قرار گرفت و نوآوری هایی را به همراه داشت .

نیوشپارد توانست سومین پرواز خود را در تاریخ 2 آوریل 2016 (14 فروردین 1395) با موفقیت به انجام برساند. این شرکت خصوصی که در زمینه سفرهای فضایی فعالیت می کند با ری استارت موتور موشک خود در ارتفاع 3600 فوتی طی فرود از محدودیت های موشکی عبور نمود. کپسول مزبور با موفقیت بعد از رسیدن به ارتفاع 103 کیلومتری فرود آمد.

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

آیا انسان ها هم می توانند همانند بسیاری از حیوانات ضد آفتاب خاص خود را بسازند؟

آیا تابحال به این فکر کرده اید که مرغ و جوجه ای که در خانه نگهداری می کنید چگونه در روزهای گرم تابستان بدون آنکه ازگرما بپزد زیر نور آفتاب به سر می برد، و یا مثلا ماهی ها چطور بدون آنکه آسیبی ببینند در آب هایی که آفتاب عمود بر آنها می تابد شنا می کنند؟ تیمی از محققان دانشگاه دولتی اورگان اعتقاد دارند پاسخ سوالات مزبور را پیدا کرده اند، به این ترتیب مهندسی ژنتیک طبیعی پیشاباستانی را مسئول بوجود آوردن توانایی در پرندگان، خرندگان، ماهی ها و سایر دوزیستان می دانند. این مهندسی ژنتیک موجب تولید ترکیبی می شود که ازپوست این جانداران در برابر اشعه های فوق بنفش حفاظت می کند.

امیدهایی برای مقابله با تومور نوروبلاستوما در دوران کودکی

بر طبق آخرین تحقیقات منتشر شده در نشریه Cancer Research، سلول های سرطانی در نوروبلاستوما حاوی مولکولی هستند که منبع انرژی حیاتی برای سلول های ایمنی بدن را از بین برده و سبب می شوند این سلول ها از نظر فیزیکی در برابر مقابله با بیماری کاملاً تضعیف شوند.

داروهای ضد التهابی و باکتری روده ای، بصورت پویا برهمدیگر تاثیرگذارند

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSID) ترکیب متنوع میکروب های روده ای را تغییر می دهند. طوریکه سرانجام باکتری را می شکنند. مطابق تحقیقِ جانوریِ صورت گرفته در مدرسه پزشکی پریلمن در دانشگاه پنسیلوانیا، این شکست کاملا مؤثر است. باکتری روده ای که در میکروبیوم معده و روده ای تولید می شود نقش مهمی در متابولیسم بلع مواد شیمیایی ایفا می کند. مطالعات محرک شکست میکروبی در تفکیک و تنوع داروهای بالینی بسیار مهم هستند. در حقیقت باکتری روده ای شامل 30 داروی مورد قبول اداره دارو غذا آمریکاست.

مزارع آسمانی عمودی بادی، آینده کشاورزی پایدار را تشکیل می دهند

نظر شما چیست اگر آینده مزرعه داری به جای روستا و حومه در داخل شهرها جای داشته باشد؟ شرکت راجرز استرایک هاربر و شرکا که در لندن واقع است این ایده را با اسکای فارم محقق ساخته است که عبارت است از یک برج هذلولی که تکنیک های مزرعه داری مختلفی از پرورش آکواپونیک گرفته تا شیوه های کاشت گیاهان سنتی که در خاک صورت می گرفته است در آن با هم ترکیب شده اند و درنهایت به یک مزرعه عمودی بامبویی تبدیل می شود که هدف از طراحی آن تولید انرژی پاک مورد نیاز خودش بوده است.

می توان از لیزر برای پرتاب  فضاپیماهای ریز به ستاره ها استفاده کرد

می توان از لیزر برای پرتاب فضاپیماهای ریز به ستاره ها استفاده کرد

سفر به سایر منظومه های ستاره ای رویای بزرگی است، اما برای دستیابی به آن شاید نیازمند روشی برای کوچک سازی فوق العاده پروب های ارسالی باشیم . به گفته یکی از محققان فعال در این زمینه، پرتاب فضاپیماهای ریز و ویفر مانند با استفاده از لیزرهای پرتوان می تواند زمان مورد نیاز برای انجام سفرهای بین ستاره ای را از هزاران سال به چندین دهه کاهش بدهد.