رونمایی از اتومبیل برقی جدید تسلا

16 فروردین
بالاخره رونمایی شد! تسلا به تازگی از سدان برقی مدل 3 خود رونمایی کرده است که قرار است اولین ماشین برقی با قیمت مقرون به صرفه برای عموم باشد. مدل 3 با برچسب قیمتی که از 35 هزار دلار شروع می شود (البته بدون محاسبه تشویق های مالیاتی) و رِنج رانندگی 346 کیلومتری خود بسیاری از مسائلی را که جلوی استفاده عموم از ماشین های برقی را می گیرد حل و فصل خواهد کرد، جالب است بدانید برای این مدل هزاران سفارش هم گرفته است!

همانطور که انتظار می رفت، مدل 3 بسیاری از خصوصیات خود را از سایر خودروهای برقی تسلا یعنی مدل اس و مدل ایکس وام گرفته است. درحالیکه مدل ایکس بسیاری از خصوصیات مدل اس را دارد، مدل 3 بر مبنای پلت فرم کاملا متفاوتی ساخته شده است. این امر بدان معناست که مد 3 پکیج باتری و پاورترین (مجموع موتور الکتریکی و باتری) کوچکتری دارد. پیل های مدل 3 نیز رنج رانندگی 346 کیلومتری را در قیاس با تخمین اولیه که مبنی بر 200 مایل بود دارا هستند. از آنجایی که فعلاً باید حداقل یک سال و نیم منتظر باشیم تا تولید این مدل جدید شروع شود، احتمال دارد مدل تولیدی رنج رانندگی طولانی تری را هم داشته باشد.

مدل اس از توانایی برابری با بهترین ابرماشین های جهان برخوردار است، مدل 3 نیز با توجه به اینکه مدل پایه آن می تواند ظرف کمتر از 6 ثانیه به 60 مایل بر ساعت برسد اندکی آهسته تر می باشد. تسلا البته برنامه رونمایی از سایر نسخه ها را نیز در نظر دارد، قرار است این نسخه ها شامل حالت رانندگی "مضحک" هم باشد که زمان 0 الی 96 کیلومتر خودرو را کاهش خواهد داد. افزون بر این دارندگان خودروهای تسلا دیگر مجبور به سروکله زدن با مسئله نگرانی از بابت محدوده حرکت خودروهایشان نخواهند بود، زیرا به گفته الون ماسک تعداد ابرشارژرها در سرتاسر جهان دو برابر و تعداد شارژرهای مقصد نیز 4 برابر خواهد شد.تمام خودروهای تسلا 3 نیز مجهز به توانایی ابرشارژی خواهند بود که به عنوان ویژگی استاندارد آنها عرضه می شود.

تولید مدل 3 از اواخر سال 2017 آغاز خواهد شد، البته اگر قول و قرارهای سابق تسلا در مورد مدل اس و مدل ایکس را به یاد داشته باشید می دانید که تسلا با تأخیر در تحویل بیگانه نیست. به گفته الون ماسک وی "نسبتا مطمئن" است که تسلا به اهداف تولیدی خود دست خواهد یافت. درصورتی که علاقمند به داشتن یکی از مدلهای «3» تولیدی تسلا هستید می توانید از اکنون اقدام کنید. طی 24 ساعت گذشته، بیش از 115 هزار سفارش ثبت شده است. اولین سفارش ها در کشورهای استرالیا، کانادا و کالیفرنیای آمریکا تحویل داده خواهد شد و اولویت نیز با دارندگان کنونی محصولات تسلا خواهد بود.

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

نکته‌ی سلامتی: حفظ ایمنی در بزرگراه‌ها

خواه برای مسافرتی طولانی در حال رانندگی باشید یا مسیری روزانه را طی کنید حفظ سلامتی در بزرگراه‌ها اهمیت دارد.

سیاره کوتوله سرس همچنان 215 سال بعد از کشف اولیه شگفتی آفرین است

سیاره کوتوله سرس 215 سال پیش از این مشاهده شد واز آنزمان تاکنون همواره نکات شگفت انگیزی را در موردش کشف می کنیم. فضاپیمای داون ناسا براساس ماموریت تعریف شده برای آن، سال گذشته میلادی به سیاره کوتوله نامبرده رسید و ویژگی های عجیبی چون بیش از 130 ناحیه انعکاسی احتمالا از جنس نمک و کوه نسبتاً بزرگ و مخروط شکلی را در این جرم کوچک فضایی مشاهده کرد که محققان همچنان سعی در شناختنشان دارند.

مطالعات NIH ارتباطی ژنتیکی برای سرطان روده یافته است.

بر اساس یافته‌های موسسه ملی سلامت، علت 35 درصد غدد کوچک روده‌ای (نوع نادری از سرطان دستگاه گوارش) را وراثت است. محققین خانواده‌هایی با سابقه بیماری را مورد بررسی قرار دادند. زیرا بیماری همواره بیش‌تر به صورت تصادفی و نه وراثتی مورد توجه بوده است و به همین خاطر افراد با خانواده‌هایشان به طور معمول زیر نظر گرفته نمی‌شوند. نتایج حاصله از این مطالعات اخیرا در مجله تخصصی بیماری‌های روده و معده (Gastroenterology) به چاپ رسید.

معرفی جدیدترین گوشی های LTE کمتر از 200 دلار

یقینا و به آرامی "LTE" به یک ویژگی استاندارد حتی برای گوشی های ارزان قیمت تبدیل شده است. با این حال برخی از کشورها هنوز از این استاندارد پشتیبانی نمی کنند که البته بیشتر آن ها تا سال آینده از این استاندارد استفاده خواهند کرد. تصور می کنیم و امیدواریم تا آن زمان تعدادِ گوشی های هوشمند 100 دلاری دارای LTE همانند گوشی های 3G فراوان باشند. ولی بیایید ببنیم که امسال چه گوشی هوشمندی با قیمت کمتر از 200 دلار می توانیم داشته باشیم.

اولین مورد شناسایی الکل متیلیک در قرص سیاره ساز

قرص‌های پیش ستاره‌ای (به انگلیسی protoplanetary disk) توده‌هایی از گرد و غبار و گاز هستند که اغلب حول ستارگان جوان می‌چرخند. حال دانشمندان موفق شدند که الکل متیلیک مولکول ارگانیک (متانول) در قرصِ پیش-سیاره ای TW Hydrae را شناسایی کنند. این اولین مورد شناسایی ترکیب مزبور در یک قرص سیاره ساز جوان است. تشخیص مزبور به ستاره شناسان در درکِ فرآیندهای شیمیایی که طی شکل گیری منظومه های سیاره ای رخ می دهد کمک می کند و در نهایت منتهی به خلق مواد اولیه لازم برای حیات می شود.