آکورا MDX با طراحی جدید

11 فروردین
بخش لوکس خودروسازی هوندا برای خودنمایی بین برندهای مطرح جهان دست بکار بزرگی زده است. این شرکت مدل جدید آکورا MDX را با طراحی دماغه جدید عرضه کرده است. شما در MDX جدید، یک اسپرت هیبریدی جدید به همراه طراحی یک جلوپنجره جدید را باهم خواهید دید. این طرح جدید بصورت مفهومی در نمایشگاه دیترویت خودنمایی کرد و به آرامی جای خود را در محصولات این شرکت باز خواهد کرد.

موتور پرتوان این اسپورت هیبریدی با 325 اسب بخار قدرت (242 کیلووات) به میزان 35 اسب بخار (26 کیلووات) بیشتر از مدل غیر هیبریدیِ شرکت نیرو تولید می کند. هوندا اینکار را با تعبیه سه موتور برقی که یکی بر روی محور جلو و دوتای دیگری در محور عقب نصب شده اند، به انجام رسانده است.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا هنوز این مدل را ارزیابی نکرده است، با اینحال در نتایج بدست آمده شما می توانید با این خودرو به مصرف 10.9 لیتر در یکصد کیلومتر برسید.
اگر هوندا بخواهد مشتریان لکسوس را بدزدد می بایست اولین قدمش، کار کردن بر روی امنیت این خودرو باشد. این SUV جدید نیز دارای یک مجموعه کامل از امکانات امنیتی بصورت استاندارد است. ترمز خودکار، هشدار ین خطوط، دستیار نگهدارنده بین خطوط به همراه سیستم کروز کنترلی که با موارد فوق کاملا و بخوبی کار می کند. اجزای این سیستم های امنیتی یک «رادار موج میلیمتری» و یک دوربین با نرم افزار پیشرفته می باشند که هماهنگی بسیار خوبی دارند و برای شناسایی سایر خودروها و نگهداری اتومبیل بین خطوط از آنها استفاده می شود.

با اینکه هوندا برای بدست آوردن دل خریداران، بسیار از آپشن های سفارشی را بصورت استاندارد قرار داده ولی پا را از این هم فراتر گذاشته و موارد جالبی را بعنوان آپشن در معرض سفارش خریداران قرار داده است. بعنوان مثال اگر شما بخواهید صندلی ردیف آخر را از نوع «Coptain’s Chair» سفارش دهید که دارای یک کنسول مرکزی زیبا به همراه پورتهای USB می باشد.
هنوز صحبتی از قیمت این اتومبیل به میان نیامده است لیکن آکورا MDX امسال در نمایشگاه نیویورک عرضه خواهد شد.

محمد نبی زاده

«تریومف راکت»

تریومف راکت توسط یک برند انگلیسی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در شمال غربی ایالت یوتا در آمریکا آماده تست است. هدف از طراحی و ساخت این وسیله، عبور از رکورد فعلی «سرعت بر روی زمین» می باشد. سرعت فعلی 605 کیلومتر بر ساعت است و گروه سازنده قصد دارند تا به سرعتی بیش از 643 کیلومتر دست پیدا کنند. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه باشید...

ساخت مینی بوس برقی توسط تسلا

عملکرد شرکت تسلا در تولید ماشینهای پاک ستودنیست. جسارت این شرکت باعث شده تا نگاهی هم به وسائل حمل و نقل عمومی داشته باشد. جدیدترین محصول این شرکت یک مینی بوس تمام برقی می باشد که بر روی شاسی مدل X بنا نهاده شده. برای بررسی بیشتر با کوی دانش همراه شوید...

مکسول، هواپیمای الکتریکیِ 14 موتوره ناسا

ناسا در حال آماده شدن برای آزمایش تجربی موتورهای جدید خود است که آلودگی ندارند. این موتورها برای پلت فرم x-57 (با نام مستعار مکسول) طراحی شده اند. بر طبق اعلام ناسا، یک سری بروزرسانی بر روی این 14 موتور الکتریکی نسبت به مدل قبلی انجام شده است و آنها در امتداد بال هواپیما نصب می شوند. مدل قبلی یک مدل ایتالیایی بود که با نام Tecnam P2006T بصورت یک هواپیمای دوموتوره عرضه شده بود.

مازراتی دستی بر سر و گوش کوادروپورته کشید

محصولات جدید در برندهای بزرگ همیشه زیر ذره بینِ منتقدین و کارشناسان هستند ولی نسل جدید کواتروپورته یک «موفقیت بی حرف و حدیث» برای مازراتی است. از سال 2013 تعداد 24000 دستگاه از این کلاس به فروش رفته است. البته این میزان فروش در مقابل غولهایی مثل آئودی ویا مرسدس بنز قطعا به چشم نمی آید ولی مازراتی علاوه بر مشتریانش «مجموعه دارانی» وفادار دارد که محصولات جدیدش را از دست نمی دهند. حال، مازراتی دستی به سرو گوش این مدل موفق کشیده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. با کوی دانش همراه شوید تا این مدل را بررسی کنیم.

چین و آزمایش اتوبوسی عریض برای غلبه بر مشکل ترافیک

در چین قفل های ترافیکی از مشکلات بسیار جدی محسوب می شود و حتی وجود 50 لاین ماشین گوش تا گوش هم نیز عجیب نیست و سابقه دارد. بر این اساس شرکتی به نام Transit Explore Bus که در پکن واقع شده قصد دارد تا اقدام به تست تدبیری بسیار جالب کند که اولین خبر مربوط به آن 6 سال قبل از این منتشر شده بود. تابستان امسال شرکت مزبور از اتوبوس عریضی رونمایی می کند که دو لاین خیابان را اشغال می نماید و هدف از آن کاستن از برخی گره های تراقیکی از شهری با بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت می باشد.

رباتی برای بازرسی مخازن بالاست در کشتی ها

کشتی ها به منظور حفظ تعادل، هنگام تغییر بار محموله های خود، آب دریا را به داخل و خارج مخازنی موسوم به مخازن بالاست پمپاژ می کنند.

آزمایش درمان ژنی جدید برای نابینایی ناشی از بیماری میتوکندریال

محققان با کسب حمایت مالی از موسسه های سلامت ملی موفق به توسعه مدل موشی بدیعی برای اختلال بینایی نوروپاتی نوری ارثی لِبِر یا LHON شده و دریافتند که می توان از درمان ژنی برای ارتقای عملکرد بصری در موش ها بهره گیری نمود. LHON یکی از بیماری های رایجی است که به خاطر جهش های ژنتیکی رخ داده و به کارخانه های ریز انرژی یا میتوکندریا که توان سلولها را تامین می کنند آسیب وارد می سازد.

غار جادویی نیوزیلند

در نیوزیلند غاری وجود دارد که گویی چشم اندازی درخشان و جادویی از یک سیاره ای بیگانه را در معرض دید عموم قرار می دهد. شون جفرز عکاسی است که یک سال تمام سرگرمِ ثبت تصاویر از غار Ruakuri بوده است. این غار آهکی نه تنها به خاطر ترکیب زمین شناسی جالب خود قابل توجه می باشد، بلکه به خاطر نور طبیعی مسحورکننده ای شناخته شده است که از کرم های شب تاب موجود در غار منتشر می شود. این حشرات کرم مانند، اتمسفری روحانی را در غار مشهور مزبور بوجود آوره اند.

نقش محافظت‌کننده‌ی آجیل و بادام‌زمینی در برابر علل اصلی مرگ‌و‌میر

مقاله‌ی منتشرشده در مجله‌ی بین‌المللیِ اپیدمولوژی نشان داد بین مصرف آجیل و بادام‌زمینی با کاهشِ نرخ مرگ‌و‌میر ارتباط وجود دارد. البته هیچ اثر محافظت‌کننده‌ای در کره بادام‌زمینی دیده نشد. زنان و مردانی که حداقل 10 گرم آجیل یا بادام‌زمینی در طول روز می‌خورند به نسبت کسانی که آجیل و بادام‌زمینی مصرف نمی‌کنند کمتر در معرضِ خطر عواملِ اصلی مرگ‌و میر قرار دارند.

داروی جدید توان مقابله با سینوزیت های مزمن را دارد

نتایج مصرفِ یک داروی آزمایشی برای درمان پولیپ های بینی، کوچک شدن آنرا نشان داد در این آزمایش ها گروهی از بیماران شرکت داشتند که درگیر سینوزیت مزمن بودند.