تبدیل سلول های سرطانی به سلول های بنیادین تهاجمی رشد کننده توسط خانواده ای از ژن ها

19 بهمن
در نتیجه بررسی گروهی از مطالعات که 130 بیان ژنی را در 10 سرطان مختلف مدنظر قرار داده اند مشخص شد وقتی هر کدام از 4 ژن مرتبط بیش از حد بیان می شود، بیماران متحمل پیامدهای بسیار بدتری همانند نرخ بقای کمتر می شوند.

محققان مرکز سرطان جامع لمباردی جورج تاون اظهار داشته اند بنا به مطالعه منتشره ایشان در تاریخ 3 فوریه در ژورنال Oncotarget, خانواده ژن های Ly6 به سلول های سرطانی امکان می دهد همانند سلول های بنیادین سرطانی عمل کنند و همچنان به تقسیم خود ادامه داده و بدون توقف رشد نمایند.
به گفته گیتا آپادهایا، پی اچ دی استادیار تحقیق انکولوژی در جورج تاون لمباردی: "به یافته های ارزشمندی دست پیدا کرده ایم. اعتقاد ما بر آنست که این خانواده از ژن ها سرطانی را موجب می شوند که به آسانی متاستاز می شود، مقاوم به دارو بوده و از بین بردن آن بسیار مشکل می باشد."
آپادهایا و همکاران وی درحال حاضر مشغول کار بر روی عوامل منحصر به فردی هستند که می تواند بیان ژن Ly6 را مهار سازد.
تحقیقات آپادهایا در درجه اول بر اساس Sca1 بود که نوعی ژن موشی مورد استفاده محققان برای چک کردن وجود سلول های بنیادین سرطانی در حیوانات است. سال 2011 بود که وی دریافت Sca1 صرفا یک نشانگر زیستی نیست، بلکه نقشی کلیدی را در ایجاد و حفظ کیفیت سلول بنیادین مانندی در سلول های سرطانی بازی می کند.
سپس وی سعی کرد ببیند آیا Sca1 در انسان ها نیز عملکرد مشابهی دارد یا خیر و خانواده ای از ژن های Ly6  را پیدا کرد که  با همان مکان کروموزمی در انسان ها مطابقت دارد که Sca1 در ژنوم موش ها مقیم است. خانواده ژنی Ly6  به لحاظ  ساختاری مشابه Sca1  بودند.
این مطالعه به منظور تعیین نقش داشتن هر کدام از ژن های خانواده Ly6 در سرطان انسانی طراحی شده بود.
محققان از 130 مطاله منتشر شده و در دسترس عمومی استفاده کردند که شامل اطلاعاتی در مورد ژن های بیماران و پیامدهای سرطان ایشان می شد. برخی مطالعات توسط مرکز  پایگاه داده جورج تاون انجام شده بود، برخی دیگر در انستیتوهای ملی سلامت صورت گرفته بودند.
محققان دریافتند 4 عضو مختلف از خانواده ژنی مزبور یعنی Ly6D ،Ly6E ،Ly6H و Ly6K در بافت نرمال فعال نیستند، اما در سرطان های مثانه، مغز و سیستم عصبی مرکزی، روده بزرگ، دهانه رحم، تخمدان، ریه، سر و گردن، پانکراس و پروستات فعال هستند. محققان همچنین دریافتند بیان بیش از حد این ژن ها با پیامدهای بدتر و نرخ کاهش یافته بقا در سرطان های تخمدان، روده بزرگ، گاستریت، ریه، مثانه و مغز و سیستم عصبی مرکزی ارتباط دارد.
آپادهایا اضافه می کند: "همبستگی مابین بیان ژنی Ly6 و نرخ پایین بقای بیماران در انواع چندگانه سرطان ها نشان دهنده آنست که این خانواده از ژن ها در شیوه های بالینی اهمیت دارند، نه تنها به عنوان نشانگر پیش بینی ضعیف تر بلکه به عنوان اهدافی برای داروهای جدید."
وی ادامه می دهد: "در حوزه سرطان شاهد پیشرفت سریعی هستیم به نحوی که محققان داده های خود را با هم به اشتراک می گذارند و مطالعه اخیر که به بررسی تحقیقات انجام گرفته توسط تیم های متعدد دیگر پرداخته است به خوبی نشان می دهد که در این زمینه چه کار می توان کرد."
«سوبها مادهاوان» پی اچ دی و مدیر مرکز ابداعات انفورماتیک زیست پزشکی در جورج تاون می گوید: "از ابزارهای زیست انفورماتیکی برای اکتشاف اهمیت بالینی LY6 افزایش یافته بر نرخ بقای بیماران مبتلا به چندین نوع سرطان بهره گیری کرده ایم. ابزارهای زیست شناسی سیستم ها، برای هدایت تحقیقات پایه به سوی حل چالش های بالینی حساس و شناسایی گره های سیگنال دهی منحصر به فرد حیاتی هستند."
از دیگر محققانی که در این مطالعه شرکت داشتند می توان به لین لین لو، پیتر مک گاروی، پی اچ دی و یوری گوسِو، پی اچ دی همگی از مرکزابداعات برای انفورماتیک زیست پزشکی و راکیش کومار پی اچ دی اشاره داشت.
تامین هزینه مطالعه مزبور به واسطه گرانتی انجام گرفته است که از سوی موسسه ملی سرطان (1R21CA175862-01A1) و گرانت تحقیقات موسسه ای جامعه سرطان آمریکا اهدا شده است.

ردیابی شیء در تصاویر ویدئویی - قسمت دوم

در قسمت قبل در مورد تعریفی از ردیابی شی و کاربردها و همچنین اهداف این مجموعه مقالات آموزشی صحبت کردیم. در این قسمت در مورد تاریخچه تحقیق روش هایی که در حوزه ردیابی اشیا در حوزه دو بعدی ارائه شده اند صحبت می کنیم و بالاخص روش های مدل سازی و ردیابی شیء که مرتبط با روش پیشنهادی است با تمرکزبیش تری مورد بررسی قرار می گیرند. در ادامه، ویژگی های مختلفی که در ادبیات ردیابی شیء کاربرد بیشتری داشته بررسی خواهد شد و در انتها پیچیدگی ها و موانع اصلی برای مساله ردیابی اشیا بیان خواهد شد.

رقابت جدید فضایی، تلاش برای تولید هوای قابل‌تنفس در سطح مریخ

با گذشت چندین دهه از شروع رقابتی جهانی برای رسیدن به مریخ، می‌توان گفت این رقابت، بیشتر شبیه به مارتنی نفس‌گیر و چندین و چند ساله شده است. اما اخیراً، اختراع راهی برای تولید هوای قابل‌تنفس در سطح این سیاره، به اصلی‌ترین بخش این مسابقه تبدیل شده است. مسابقه‌ای که در صورت به نتیجه رسیدن آن، می‌توان خرید از پاساژهای سیاره سرخ را تصور کرد. تنها طی چند ماه گذشته، سه تیم، راهکارها و چشم‌انداز خود را از روش‌های ممکن برای تنفس انسان در سطح مریخ، چهارمین سیاره از منظومه شمسی (از نظر فاصله از خورشید) ارائه کردند.

چگونه توسط ویندوز 10 از سیستم یک image بگیریم؟

موردی که به طرز محسوسی در منوی تنظیمات جدید ویندوز 10 وجود ندارد، ابزار image گرفتن است. image، اساساً یک نسخه دقیق از درایو هارد دیسک است. به عبارت دیگر شما می‌توانید بعد از وقوع یک فاجعه و از دست رفتن همه اطلاعات، از این image برای بازیابی کامل کامپیوتر، تنظیمات و تمام موارد موجود در کامپیوتر خود استفاده کنید.

ویدئو: آیا به سر قمر شارون پلوتون ضربه ای وارد شده است ؟

تصاویر چندطیفی منتشره توسط نیوهورایزنز از قمر شارون سیاره پلوتون حاکی از ناهمواری ها و درهم فشردگی هایی در دهانه ها و سطح این قمر است