سنسور تولید شده توسط بوش فضاهای خالیِ پارکینگ را نشان می دهد

10 مهر
پیداکردن فضای پارک در مرکز شهر نه تنها برخی اوقات باعث دردسر می شود، بلکه از نظر وقت و هزینه مقرون به صرفه نبوده و حتی منجر به هدر رفت سوخت هم می شود. پیش از این شاهد عرضه یک مدل از BMW بودیم که با استفاده از داده های بدست آمده از اتومبیل ها اقدام به پیش بینی فضای پارک خالی می نمود، اکنون شرکت بوش از سیستمی رونمایی کرده است که در آن از جای پارک برای مطلع سازی رانندگان استفاده می شود.

سنسورها یا روی زمین در داخل پارکینگ یا درون زمین نصب می شوند تا مشخص شود که آیا در فضای مورد نظر اتومبیلی پارک شده است یا نه؟

در این سیستم مدیریت پارکینگ، از سنسورهایی استفاده می شود که روی زمین یا داخل زمین جای پارک نصب می شوند و به صورت مستمر به چک کردن اشغال شدن یا نشدن فضا پرداخته و اطلاعات را به صوت بی سیم به سروری ارسال می کند. برای تشکیل سطحی از افزونگی، دو نوع شناسایی در این سیستم مورد استفاده قرار گرفته است.

سنسورها  که اندازه شان حدود قطر یک DVD بوده و 3 سانتی متر ارتفاع دارند، با استفاده از باتری تامین نیرو شده و نیازمند هیچ کابلی نیستند. بنا به گفته شرکت بوش به این ترتیب می توان کل پارکینگ را ظرف کمتر از 24 ساعت مجهز به سیستم نمود.

از آنجایی که سنسور مصرف انرژی کمی دارد، باتری آن تا هفت سال کار می کند. اپراتور پارکینگ می تواند در هر زمانی اقدام به مشاهده سطح باتری کند ، به این ترتیب اطمینان حاصل می شود که سیستم را می توان به شکلی مناسب نگهداری نمود. سنسورها ضدآب می باشند و  در مقابل فرسایش و خوردگی هایی که ناشی از عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین می باشد مقاوم است.

رانندگان قادرند از طریق پورتال وب یا اپ موبایلی به این سیستم دسترسی داشته باشند. قبل از آغاز سفر، رانندگان جای پارک موجود را چک می کنند و برای نمایش نتایج میتوانند فیلترهایی همانند اندازه یا نوع فضا را هم (مثلا برای افرادی که با کودکان عازم هستند یا ناتوانی جسمی دارند) قرار بدهند. با استفاده از اپ موبایلی رانندگان می توانند مستقمیا به فضای پارک خالی رهنمون شوند.

این سیستم فوایدی را نیز برای اپراتورهای پارکینگ بدنبال دارد. به عنوان مثال اطلاعات در مورد زمان اشغال شدن جای پارک  را در اختیار قرارمی دهد و می توان از این آمار و ارقام سپس برای بهبود نرخ اشغال فضاهای پارکینگ بهره گیری نمود. در صورت لزوم می شود کارکرد پرداخت غیرنقدی را هم فعال نمود.

در انتهای خبر ویدئوی معرفی «سیستم مدیریت پارکینگ فعال» را مشاهده می فرمایید.

خال های پروانه از کجا آمده است؟

محققان دانشگاه کورنل با دستکاری یکی دو ژن، اقدام به تغییر الگوی موجود روی بال های یک نوع پروانه نمودند. طرحی که حاصل شده اثر هنری بزرگی نیست اما نشانه مهمی است برای شناخت نحوه تکامل پروانه ها و احتمالاً شناختی از نحوه تکامل الگوهای رنگ، اشکال و سایر الگو ها در گونه های جانوری دیگر.

«ساعت مغزی» به سازماندهی خاطرات می پردازد

همانطور که اعضای ارکستر نیازمند رهبری هستند که آنها را هدایت کند، نورون هایی که در مغز ما وجود دارد نیز محتاج موج های فعالیتی با زمان بندی دقیق می باشند تا بتوانند خاطرات را به مرور زمان سازماندهی نمایند و در هیپوکامپ که مرکز حافظه مغز می باشد، یک کد عصبی برای «مرتب سازی موقت» جهت ساخت نقشه ذهنی از مکانی که فرد در آن حضور داشته، جایی که الان در آن حضور دارد و جایی که قصد رفتن به آن را دارد، تولید کند. تحقیقی که به تازگی از سوی موسسه علم مغز RIKEN در ژاپن انجام شده و در نسخه 30 می Nature Neuroscience منتشر شده است، نشان می دهد که چگونه نورون هایی که نماینده فضا در ذهن موش هستند، طی زمان باقی می مانند.

سوییچی برای الکترونیک های موج نوری

امکان دارد در آینده، از امواج نوری برای توسعه فناوریِ ترانزیستورها استفاده شود. امواج الکترومغناطیسِ نوری در یک میلیاردم ثانیه تقریباً یک میلیون بار نوسان می کنند، بنابراین سرعت فرکانس های پتاهرتزی دارند. در اصل دستگاه های الکترونی آینده نیز می توانند به این سرعت دست پیدا کنند و 100 هزار بار سریع تر از ابزارهایِ دیجیتالی کنونی باشند. این امر نیازمند شناخت بهتر از حرکت زیراتمی الکترون ها دارد که بواسطه یک میدان الکتریکیِ نوریِ فوق سریع رخ می دهد. هم اکنون تیمی در لابراتوار فیزیک آتوثانیه (LAP) در انستیتوی اپتیک های کوانتومی مکس پلانک (MPQ) و دانشگاه لودویگ ماکسی میلیان (LMU) و نظریه پردازانی از دانشگاه تسوکابا تکنیک های نظری و تجربی منحصر به فردی را با هم ترکیب نموده اند که دسترسی مستقیم را برای اولین بار به این حرکت فراهم کرده است.

آسمان خراش هایی برای تغییر چهره بیابان های شمال آفریقا به واحاتی پر حیات

به تازگی پروپوزال طراحی جدیدی عرضه شده است که بر اساس آن، شمال آفریقا، نه تنها اثری از درگیری و بیابان زایی نخواهد داشت، بلکه با تنوع فرهنگی هم روبرو خواهد شد. اریک راندال مورسی و گالو سکانیزارس دست به کار طراحی دره غول ها شده اند که عبارت است از مجموعه ای از سازه های استوانه ای بلند و لاغر که تمام عناصر لازم برای بدل ساختن بیابان خشک به واحه ای حیات بخش را دارا هستند.

مدل های جدید و خیره کننده میزهای "لاگون" یادآور زیبایی اقیانوس هستند

الکساندر شالین از لا تیبل (La Table) مدت زمانی است که به کار ساخت میزهای سفارشی و منحصر به فرد اشتغال داشته است، اما جدیدترین مجموعه عرضه شده توسط وی که لاگون نام دارد واقعا خیره کننده هستند.

پاویلیون زیرزمینی act_romegialli رو به دریاچه

شرکت معماری act_romegialli ماموریت اضافه سازی استخری داخلی را به خانه ای در شمال ایتالیا به عهده گرفته و به این منظور پاویلیون زیرزمینی را ساخته که هم دارای فضای استراحت و هم تاسیسات تناسب اندام می باشد .

تفاوت ژنومی بین مغز زنان و مردان در مرحله جنینی

تحقیقات جدید دانشمندان در دانشگاه اکستر و کینگز کالج لندن پیشرفت قابل توجهی نسبت به درک فرآیند پیچیده رشد مغز قبل از تولد انسان بوجود آورده است. این مطالعه که امروز در مجله تحقیقات ژنوم منتشر شده، تغییرات مربوط به تنظیم ژن در مغز انسان را طی رشد مغزی بررسی کرده است. یکی از مشاهدات اینست که در فرآیندی به نام متیلاسیون DNA بین مغز زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد که به طور بالقوه به ایجاد تفاوت در رفتار بین دو جنس، عملکرد مغزی و بیماری های زنان و مردان منجر می شود. این مطالعه بر روی "سوئیچ های" مولکولی متمرکز شده بود که تنظیم روش فعالسازی ژن ها را بدون تغییر طرح DNA بنیادین شان به عهده دارند. این فرایندها، که به عنوان وراژنتیک شناخته می شوند، روش های رشد سلول های مختلف و انواع بافت ها را هدایت کرده و به افتراق سلول های مغز از سلول هایی که در سایر نقاط بدن وجود دارند کمک می کند.

با استفاده از Music Center، مجموعه آهنگ های خود را در مرکز هشدار iOS 8 قرار دهید.

Widgets جدید iOS 8 (که رایگان هم هست)، شرایط دسترسی سریع به رسانه های مختلف و اطلاعاتی از جمله مجموعه آهنگ ها را، برای شما فراهم می‌کند. این دسترسی در هر جایی که فکرش را بکنید فراهم است، حتی صفحه قفل گوشی! برای آشنایی با این ویجت، با کوی همراه شوید

با استفاده از سیمولاتور جدیدِ مریخ نورد کیوریاسیتی ناسا، شما هم می توانید در هر جایی که هستید دست به اکتشاف مریخ بزنید

شاید باورتان نشود اما مریخ نورد کیوریاسیتی ناسا همین اواخر سومین سالگرد فرود خود روی سیاره سرخ را جشن گرفت و ناسا نیز به منظور گرامیداشت این موفقیت باورنکردنی تصمیم گرفته تا سفری مجانی به مریخ را به همه هدیه کند، خب البته به صورت دیجیتالی.

در جستجو بدنبال حیات بیگانه، استفان هاوکینگ از طرح خود برای اکتشاف آلفا قنطورس پرده برداری کرد

استفان هاوکینگ خبر بزرگی را اعلام کرد. این متخصص فیزیک نجومی در کنار یوری میلنر، میلیاردر روسی قرار گرفته است و خبر از راه اندازی رسمی استارشات داد، ابتکارعمل اکتشاف فضایی که مرکزیت آن بر محور ماهواره ای به اندازه تمبر نامه به نام استارچیپ قرار دارد و هدف از طراحی اش نیز "گوش سپردن" به حیات بیگانه است.