با Ruder trike همزمان هم دراز بکشید و هم رکاب بزنید

08 شهریور
تا کنون دوچرخه هایی (مانند Varibike و Raxibo Hand-Tret-Velo) را دیده بودیم که با به کارگیری دست و پای دوچرخه سواران، قدرت و سرعت بیشتری داشتند اما این بار یک شرکت آلمانی به نام Ruder-Rad این ایده را توسعه داده است. Ruder-Rad معتقد است که یک وسیله دوچرخ، پلتفرم بسیار نامتعادلی برای جابجایی با استفاده از دست و پا می باشد. به همین دلیل نیز یک سه چرخه خوابیده به نام Ruder trike را معرفی کرده است.

بر خلاف نیروی محرک دستی به کار رفته در Varibike که با چرخاندن یک چرخدنده با دست حرکت می کرد، Ruder trike با جلو و عقب راندن میله فرمان به حرکت در می آید. همچنین دوچرخه سوار می تواند همزمان از پاها برای رکاب زدن استفاده کنند، یا به صورت دلخواه یکی از این روش ها را به کار بگیرد.

مدل مبتدی S مجهز به اجزایی مانند دنده های Shimano Tiagra و Deore به ترتیب در جلو و عقب، انتقال قدرت 27 دنده به صورت 3x9، ترمزهای دیسکی Tekro و لاستیک های پهن می باشد. وزن این مدل 23 کیلوگرم بوده و به قیمت 4486 دلار به فروش می رسد.

مدل GT نیز تقریباً شبیه همان مدل S است، با این تفاوت که چرخ عقب آن به جای 26 اینچ، 28 اینج می باشد. این مدل همچنین کمی بلندتر است و وزن آن به 25.2 کیلوگرم می باشد. قیمت مدل GT معادل 4779 دلار تعیین شده است.

هر دو مدل قبل از آغاز زمستان امسال وارد بازار خواهند شد.

علیرضا ضیایی

«فلایبورد ایر» (Flyboard Air) و بازتعریفی جدید از مفهوم هاوربورد

فلایبوردهای واتر جت فرانکی زاپاتا (قهرمان جت اسکی فرانسوی) خیلی زود محبوبیت پیدا کرده و افراد از آن برای تفریح در تعطیلات خود استفاده کردند. آنطور که مشخص شده ممکن است همین فلایبورد ساده سنگ بنای وسیله ای بسیار پیچیده تر باشد. زاپاتا نیز آخر هفته گذشته اقدام به انتشاراولین ویدئو از آخرین وسیله ابداعی خود نمود که فلایبورد ایر نام دارد و در آن نه خبری از جت اسکی است، نه خرطوم مشاهده می شود و نه حتی بند بلکه این وسیله دارای سیستم اختصاصی کنترل و هدایت فلایبورد است، اما واتر جت هایش با حداقل یک موتور توربین جت و مخزن سوخت کوله پشتی جایگزین شده اند.

رونمایی  از دوچرخه هوشمند وان موف با نام Electrified S

رونمایی از دوچرخه هوشمند وان موف با نام Electrified S

به تازگی شرکت هلندی وان موف از دوچرخه Electrified S خود رونمایی کرده است که مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته از قابلیت اتصال به گوشی هوشمند را گرفته تا قفل نامرئی که بوسیله آن صاحب خودش را تشخیص می دهد را درون آن می توان مشاهده کرد و و حتی تقویت قدرت حاصل از رکاب زنی اش هم تا 500% نسبت به دوچرخه های معمولی بیشتر است. برای بررسی این محصول جالب با کوی دانش همراه شوید...

یخچال هوشمند سامسونگ به شما اجازه می‌دهد با دوربین‌های داخلیِ تعبیه‌شده در آن، محتویات یخچال را بررسی کنید.

این روزها با وجود قابلیت های جدید یخچالها که حتی شامل بخش‌های خنک‌کننده‌ی مستقل و صفحه‌ نمایش های لمسی در تمام اشکال و اندازه‌ها و انواع قابلیت های دیگر که با زرق‌و‌برق تمام تبلیغ می شوند، جای تعجب بود اگر سامسونگ بدون اینکه یخچالی با قابلیت‌های عجیب عرضه کند بخواهد وارد CES شود.

چرخ‌ Evelo Omni می‌تواند هر دوچرخه‌ای را تبدیل به دوچرخه‌ی الکتریکی کند.

خواه برای تفریح دوچرخه‌سواری می‌کنید یا برای کارتان، شکی نیست که گاهی برای راندنِ دوچرخه نیاز به کمی کمک دارید. چرخ Evelo Omni می‌تواند این کمک را ارائه دهد. این چرخ را می‌توان جایگزین چرخ جلوی اکثر دوچرخه‌ها کرد و از قدرت الکتریکی آن استفاده نمود.

تایرهای جدید دوچرخه

لاستیک های دوچرخه بخاطر ضخامت کمی که دارند نسبت به سطح جاده بسیار آسیب پذیر هستند. البته شرکت tannus تولید کننده تایرهای دوچرخه برای محصول جدیدش نظر دیگری دارد.

لنزِ گرانشی، صلیب انیشتین را درباره اَبَر نواختر دور دست ایجاد می کند

تصاویر چندتایی مربوط به یک اَبَر نواختر (سوپر نوآ) (1) که به وسیله لنزِ گرانشی (2) ایجاد شده اند، برای نخستین بار توسط یک تیم بین المللی از اخترشناسان و با بهره گیری از تلسکوپ فضائی هابل (HST) در اختیار گرفته شده است. الگوی "صلیب انیشتین"، چهار تصویر از یک اَبَر نواختر دور دست را دربر می گیرد، تصاویری که به وسیله لنز گرانشیِ مربوط به نورِ این اَبَر نواختر ایجاد شده اند، این نور از کهکشان دور دستی عبور کرده است، کهکشانی که در میان خوشه ای از کهکشان های واقع در مسیرِ آن نور به زمین وجود دارد. تیم مربوطه می گوید علاوه بر آنکه این کشف سبب می شود ما از دینامیکِ اَبَر نواختر دور دست، دید نزدیک تری به دست آوریم، به کمک آن خواهیم توانست استنباط خودمان را هم از توزیع ماده سیاه (3) در کهکشان و خوشه کهکشانی بهبود دهیم که این کار با "قرار گرفتن لنز" در مسیر انجام می شود. این کشف همچنین برای آزمودن نظریه نسبیتِ عامِ انیشتین و سنجشِ سرعتِ انبساط جهان در درونِ کیهان به کار گرفته می شود.

نیوهورایزنز از تپه های شناور پلوتون پرده برداری می کند

ناسا به تازگی تصویری را منتشر ساخته که توسط فضاپیمای نیوهورایزنر به هنگام عبور از کنار سیاره کوتوله پلوتون گرفته شده است و مکان تعدادی از "تپه های شناور" این سیاره را که متشکل از یخ آب هستند آشکار می سازد.

مطالعه ای برمبنای داده های کمیاب حاکی از شیرجه بلوگاها به عمق های تاریک تر

اطلاعات ما از زندگی و اکولوژی این پستانداران خجالتی دریایی که در منجمدترین و دوردست ترین آب های کره زمین مسکن دارند بسیار اندک است. در مورد بلوگاها سخن می گوییم. با کوی دانش همراه شوید تا بیشتر از این نهنگ های زیبا بدانیم...

گرافن یک بُعد دیگر پیدا می کند

برای دانشمندان و مهندسانی که به دنبال ساخت وسایل الکترونیکی جدید هستند، گرافن مدرن ترین و جدیدترین ماده است. از لامپ های فوق کم مصرف (چه کوچک و چه بزرگ) گرفته تا باتری های خورشیدی تا صفحه نمایش انعطاف پذیر و بسیاری از محصولات دیگر تماماً از شگفتی های همه کاره گرافن نشأت گرفته اند. با این حال در تمام مواردی که ذکر شد، گرافن به شکل لایه ای به ضخامت یک اتم در میان صفحاتی تخت که به عنوان محافظ پیرامونی عمل می کنند قرار می گیرد، زیرا گرافن به خودی خود فاقد شکل جامد و پایدار می باشد. اکنون محققان دانشگاه ایلینویز در (Urbana-Champaign (UIUC روشی برای ساخت اشیاء سه بعدی از گرافن را ابداع کرده اند که راه را برای عرصه کاملاً جدیدی در ساخت نسل نوین وسایل الکترونیکی ابتکاری هموار می کند.

مایکروسافت آفیس 2016 را برای مک عرضه کرد

5 سال از آخرین عرضه مایکروسافت آفیس برای مک گذشته است. به خاطر نام‌گذاری و زمان‌بندی مایکروسافت، عرضه آفیس 2011 در اواخر سال 2010 انجام شد.