اختراع جدیدی که می تواند بدنتان را به یک صفحه ی کنترل لمسی برای تلفن همراهتان تبدیل کند

26 مرداد
دیدگاه دانشمندان مؤسسه ی ماکس پلانک در آلمان این است که لمس کردن صفحه ی تلفن همراه برای ارتباط با آن روزی به یک روش قدیمی تبدیل خواهد شد و شما قادر خواهید بود با لمس کردن نقاط مختلف بدنتان دستورها را به تلفن بفرستید. این دانشمندان اختراعی را ارائه داده اند که "iSkin" نام دارد. این اختراع دارای حسگرهای حساس به فشار است که در زیر یک پوشش سیلیکونی نازک قرار گرفته اند که روی پوست شما می چسبد.

این پروژه شاخه ای از تحقیقاتی است که به ساخت اعضای بدن مصنوعی اختصاص داده شده اند. این اعضای مصنوعی ها دارای احساس هستند. حسگرهای iSkin از نوعی لایه ی سیلیکونی ساخته شده اند که ذرات کربن در آن پراکنده شده است.  این ذرات می توانند به شکل خال کوبی های زیبا در آیند و بین دو لایه ی سیلیکونی قرار گرفته اند که می توانند به پوست بچسبند.

iSkin انعطاف پذیر است و کش می آید. بنابراین راه برای تولید کنندگان باز است که طرح های مختلف را بر روی آن اعمال کنند. حسگرهای آن را می توان برای موارد متعددی مانند کنترل نرم افزار پخش موزیک، صفحه کلید یا پاسخ به تماس ها از طریق چسباندن آن به گوش استفاده کرد.

نمونه ی اولیه ی این وسیله در مراحل اولیه ی ساخت به سر می برد و توسط سیم ها به کامپیوتر متصل می شود. اما در آینده و با پیشرفت فناوری می تواند تغییر کند و به سیستم کنترل شخصی خودش مجهز شود. بعلاوه هدف طراح iSkin این است که برای تامین انرژی آن انرژی جنبشی فرد را در نظر بگیرد تا نیازی به باتری و اتصال به منبع شارژ نداشته باشد.

در حال حاصر مؤسسه ی سازنده قصد ندارد این وسیله را فراتر از نمونه ی اولیه اش گسترس دهد اما برای اینکه iSkin قابل استفاده باشد نیاز به پیشرفت قابل توجهی در فناوری ساختش وجود دارد. با این حال امید می رود که با توجه به آشکار سازی امکان ساخت چنین وسیله ای شرکت های دیگر ترغیب شوند که از ایده ی ساخت iSkin استفاده کنند و آن را به وسیله ای قابل استفاده برای مردم تبدیل کنند.

ثمین پیرو

1. ..
    .. 01 شهریور, 17:27

thanks

خال های پروانه از کجا آمده است؟

محققان دانشگاه کورنل با دستکاری یکی دو ژن، اقدام به تغییر الگوی موجود روی بال های یک نوع پروانه نمودند. طرحی که حاصل شده اثر هنری بزرگی نیست اما نشانه مهمی است برای شناخت نحوه تکامل پروانه ها و احتمالاً شناختی از نحوه تکامل الگوهای رنگ، اشکال و سایر الگو ها در گونه های جانوری دیگر.

«ساعت مغزی» به سازماندهی خاطرات می پردازد

همانطور که اعضای ارکستر نیازمند رهبری هستند که آنها را هدایت کند، نورون هایی که در مغز ما وجود دارد نیز محتاج موج های فعالیتی با زمان بندی دقیق می باشند تا بتوانند خاطرات را به مرور زمان سازماندهی نمایند و در هیپوکامپ که مرکز حافظه مغز می باشد، یک کد عصبی برای «مرتب سازی موقت» جهت ساخت نقشه ذهنی از مکانی که فرد در آن حضور داشته، جایی که الان در آن حضور دارد و جایی که قصد رفتن به آن را دارد، تولید کند. تحقیقی که به تازگی از سوی موسسه علم مغز RIKEN در ژاپن انجام شده و در نسخه 30 می Nature Neuroscience منتشر شده است، نشان می دهد که چگونه نورون هایی که نماینده فضا در ذهن موش هستند، طی زمان باقی می مانند.

سوییچی برای الکترونیک های موج نوری

امکان دارد در آینده، از امواج نوری برای توسعه فناوریِ ترانزیستورها استفاده شود. امواج الکترومغناطیسِ نوری در یک میلیاردم ثانیه تقریباً یک میلیون بار نوسان می کنند، بنابراین سرعت فرکانس های پتاهرتزی دارند. در اصل دستگاه های الکترونی آینده نیز می توانند به این سرعت دست پیدا کنند و 100 هزار بار سریع تر از ابزارهایِ دیجیتالی کنونی باشند. این امر نیازمند شناخت بهتر از حرکت زیراتمی الکترون ها دارد که بواسطه یک میدان الکتریکیِ نوریِ فوق سریع رخ می دهد. هم اکنون تیمی در لابراتوار فیزیک آتوثانیه (LAP) در انستیتوی اپتیک های کوانتومی مکس پلانک (MPQ) و دانشگاه لودویگ ماکسی میلیان (LMU) و نظریه پردازانی از دانشگاه تسوکابا تکنیک های نظری و تجربی منحصر به فردی را با هم ترکیب نموده اند که دسترسی مستقیم را برای اولین بار به این حرکت فراهم کرده است.

آسمان خراش هایی برای تغییر چهره بیابان های شمال آفریقا به واحاتی پر حیات

به تازگی پروپوزال طراحی جدیدی عرضه شده است که بر اساس آن، شمال آفریقا، نه تنها اثری از درگیری و بیابان زایی نخواهد داشت، بلکه با تنوع فرهنگی هم روبرو خواهد شد. اریک راندال مورسی و گالو سکانیزارس دست به کار طراحی دره غول ها شده اند که عبارت است از مجموعه ای از سازه های استوانه ای بلند و لاغر که تمام عناصر لازم برای بدل ساختن بیابان خشک به واحه ای حیات بخش را دارا هستند.

مدل های جدید و خیره کننده میزهای "لاگون" یادآور زیبایی اقیانوس هستند

الکساندر شالین از لا تیبل (La Table) مدت زمانی است که به کار ساخت میزهای سفارشی و منحصر به فرد اشتغال داشته است، اما جدیدترین مجموعه عرضه شده توسط وی که لاگون نام دارد واقعا خیره کننده هستند.

شبیه سازی تکامل آتشفشان کوه المپوس مریخ

دانشمندان موفق به خلق یک مدل شبیه سازی شده از نحوه شکل گیری ساختارهای رمزآلود بر روی سطح آتشفشان مریخ به نام کوه المپوس شده اند. این پروژه تحقیقاتی بر اساس داده های تصویریِ بدست آمده از یک دوربین استریوی رزولوشن بالا (HRSC) بوده که بر روی فضاپیمای مریخ اکسپرس اروپایی نصب شده است، این فضاپیما نیز از دسامبر سال 2003 به بعد دور سیاره می چرخیده است. دانشمندان حاضر در گروه علوم سیاره ای و سنجش از دور با بهره گیری از تصاویر بدست آمده یک مدل زمینی را از آتشفشان کوه المپوس ساختند. بنابر داده های تصویری، پوسته آتشفشان به صورت تراس های قوسی، شکل گرفته است. شیب تند کوه المپوس در مقاله هایی که پیش از این چاپ شدند نیز مورد بحث و مداقه قرار گرفته بود. کوه المپوس بزرگترین آتشفشان موجود بر سطح مریخ است که احتمالا در منظومه شمسی نیز بزرگترین از نوع خود می باشد، به نحوی که بیش از 600 کیلومتر عرض داشته و ارتفاع آن از سطح مریخ نیز 27 کیلومتر می باشد.

ربات سخنگوی جدید گوگل می خواهد برای ابد زندگی کرده و کامپیوتر شما را تعمیر کند

هم اکنون در مرحله ای از تکامل فناوری قرار داریم که هوش مصنوعی به واقع درحال زیرک شدن است، البته این موضوع در عین جالب بودن همزمان هراسناک هم هست. نتایج جدیدترین پروژه ساخت ربات سخنگوی گوگل به تازگی منتشر شده و با مطالعه آن می توان اطلاعاتی در مورد مسیر چند سال آینده نرم افزارهای هوشمند اینچنینی بدست آورد.

ابداع یک فناوری جهت رنگ‌ زدن اشیاء توسط هاروارد

میخائیل کاتس، تکه کاغذی را در دستانش گرفته است که با استفاده از سیستمی نوین رنگ‌آمیزی شده است. احتمالاً خیلی از افراد فکر می‌کنند پوشش رنگی روی اشیا جزء آنچنان بااهمیتی از آیتم تولیدی نیست. اما اگر شیء مدنظر بسیار بزرگ و حجیم باشد یا اگر تعداد زیادی از آن تولید شود، احتمالاً رنگ به کار رفته برای رنگ‌آمیزی، وزن یا هزینه‌های ساخت آن را به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. این نکته را به یاد داشته باشید تا به شما بگوییم محققان مجتمع آزمایشگاهی علوم و مهندسی دانشگاه هاروارد، در زمینه رنگ آمیزی توانستند نوعی فناوری کم‌هزینه و به لحاظ وزنی سبک را ابداع کنند که هم برای سطوح صاف و هم سطوح ناهموار کاربرد دارد.

پایان باور قبلی درباره نحوه التیام شکستگی استخوان، با مطالعه ای در دانشگاه واندربیلت

وقت آن رسیده که متن کتابهای درسی درباره نحوه التیام شکستگی های استخوانی از نو نوشته شود! بنا به یافته های یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه واندربیلت آمریکا، برای التیام شکستگی ها، به پروتئینی به نام فیبرین که پیش از این تصور می شد نقشی کلیدی در التیام شکستگی ها دارد، نیازی نمی باشد. بلکه آنچه که برای ترمیم شکستگی ضروری است، تجزیه شدن فیبرین است.

عرضه محصولات جدید طراحی شده توسط لوفن (LAUFEN) در نمایشگاه ISH 2015 فرانکفورت

لوفن، که شرکتی پیشرو در عرصه تولید لوازم بهداشتی از جنس چینی است، چند سال گذشته را صرف کار انحصاری بر روی تکمیل سفایرکرمیک (saphirkeramik) خود کرده است.