اختراع جدیدی که می تواند بدنتان را به یک صفحه ی کنترل لمسی برای تلفن همراهتان تبدیل کند

26 مرداد
دیدگاه دانشمندان مؤسسه ی ماکس پلانک در آلمان این است که لمس کردن صفحه ی تلفن همراه برای ارتباط با آن روزی به یک روش قدیمی تبدیل خواهد شد و شما قادر خواهید بود با لمس کردن نقاط مختلف بدنتان دستورها را به تلفن بفرستید. این دانشمندان اختراعی را ارائه داده اند که "iSkin" نام دارد. این اختراع دارای حسگرهای حساس به فشار است که در زیر یک پوشش سیلیکونی نازک قرار گرفته اند که روی پوست شما می چسبد.

این پروژه شاخه ای از تحقیقاتی است که به ساخت اعضای بدن مصنوعی اختصاص داده شده اند. این اعضای مصنوعی ها دارای احساس هستند. حسگرهای iSkin از نوعی لایه ی سیلیکونی ساخته شده اند که ذرات کربن در آن پراکنده شده است.  این ذرات می توانند به شکل خال کوبی های زیبا در آیند و بین دو لایه ی سیلیکونی قرار گرفته اند که می توانند به پوست بچسبند.

iSkin انعطاف پذیر است و کش می آید. بنابراین راه برای تولید کنندگان باز است که طرح های مختلف را بر روی آن اعمال کنند. حسگرهای آن را می توان برای موارد متعددی مانند کنترل نرم افزار پخش موزیک، صفحه کلید یا پاسخ به تماس ها از طریق چسباندن آن به گوش استفاده کرد.

نمونه ی اولیه ی این وسیله در مراحل اولیه ی ساخت به سر می برد و توسط سیم ها به کامپیوتر متصل می شود. اما در آینده و با پیشرفت فناوری می تواند تغییر کند و به سیستم کنترل شخصی خودش مجهز شود. بعلاوه هدف طراح iSkin این است که برای تامین انرژی آن انرژی جنبشی فرد را در نظر بگیرد تا نیازی به باتری و اتصال به منبع شارژ نداشته باشد.

در حال حاصر مؤسسه ی سازنده قصد ندارد این وسیله را فراتر از نمونه ی اولیه اش گسترس دهد اما برای اینکه iSkin قابل استفاده باشد نیاز به پیشرفت قابل توجهی در فناوری ساختش وجود دارد. با این حال امید می رود که با توجه به آشکار سازی امکان ساخت چنین وسیله ای شرکت های دیگر ترغیب شوند که از ایده ی ساخت iSkin استفاده کنند و آن را به وسیله ای قابل استفاده برای مردم تبدیل کنند.

ثمین پیرو

1. ..
    .. 01 شهریور, 17:27

thanks

خال های پروانه از کجا آمده است؟

محققان دانشگاه کورنل با دستکاری یکی دو ژن، اقدام به تغییر الگوی موجود روی بال های یک نوع پروانه نمودند. طرحی که حاصل شده اثر هنری بزرگی نیست اما نشانه مهمی است برای شناخت نحوه تکامل پروانه ها و احتمالاً شناختی از نحوه تکامل الگوهای رنگ، اشکال و سایر الگو ها در گونه های جانوری دیگر.

«ساعت مغزی» به سازماندهی خاطرات می پردازد

همانطور که اعضای ارکستر نیازمند رهبری هستند که آنها را هدایت کند، نورون هایی که در مغز ما وجود دارد نیز محتاج موج های فعالیتی با زمان بندی دقیق می باشند تا بتوانند خاطرات را به مرور زمان سازماندهی نمایند و در هیپوکامپ که مرکز حافظه مغز می باشد، یک کد عصبی برای «مرتب سازی موقت» جهت ساخت نقشه ذهنی از مکانی که فرد در آن حضور داشته، جایی که الان در آن حضور دارد و جایی که قصد رفتن به آن را دارد، تولید کند. تحقیقی که به تازگی از سوی موسسه علم مغز RIKEN در ژاپن انجام شده و در نسخه 30 می Nature Neuroscience منتشر شده است، نشان می دهد که چگونه نورون هایی که نماینده فضا در ذهن موش هستند، طی زمان باقی می مانند.

سوییچی برای الکترونیک های موج نوری

امکان دارد در آینده، از امواج نوری برای توسعه فناوریِ ترانزیستورها استفاده شود. امواج الکترومغناطیسِ نوری در یک میلیاردم ثانیه تقریباً یک میلیون بار نوسان می کنند، بنابراین سرعت فرکانس های پتاهرتزی دارند. در اصل دستگاه های الکترونی آینده نیز می توانند به این سرعت دست پیدا کنند و 100 هزار بار سریع تر از ابزارهایِ دیجیتالی کنونی باشند. این امر نیازمند شناخت بهتر از حرکت زیراتمی الکترون ها دارد که بواسطه یک میدان الکتریکیِ نوریِ فوق سریع رخ می دهد. هم اکنون تیمی در لابراتوار فیزیک آتوثانیه (LAP) در انستیتوی اپتیک های کوانتومی مکس پلانک (MPQ) و دانشگاه لودویگ ماکسی میلیان (LMU) و نظریه پردازانی از دانشگاه تسوکابا تکنیک های نظری و تجربی منحصر به فردی را با هم ترکیب نموده اند که دسترسی مستقیم را برای اولین بار به این حرکت فراهم کرده است.

آسمان خراش هایی برای تغییر چهره بیابان های شمال آفریقا به واحاتی پر حیات

به تازگی پروپوزال طراحی جدیدی عرضه شده است که بر اساس آن، شمال آفریقا، نه تنها اثری از درگیری و بیابان زایی نخواهد داشت، بلکه با تنوع فرهنگی هم روبرو خواهد شد. اریک راندال مورسی و گالو سکانیزارس دست به کار طراحی دره غول ها شده اند که عبارت است از مجموعه ای از سازه های استوانه ای بلند و لاغر که تمام عناصر لازم برای بدل ساختن بیابان خشک به واحه ای حیات بخش را دارا هستند.

مدل های جدید و خیره کننده میزهای "لاگون" یادآور زیبایی اقیانوس هستند

الکساندر شالین از لا تیبل (La Table) مدت زمانی است که به کار ساخت میزهای سفارشی و منحصر به فرد اشتغال داشته است، اما جدیدترین مجموعه عرضه شده توسط وی که لاگون نام دارد واقعا خیره کننده هستند.

ویدئو: شکار تصاویر عبور یک شهاب سنگ

گروهبان پلیسی اهل پورتلند بصورت ناگهانی با یک شهاب سنگ آسمانی بزرگ مواجه شد و این لحظه را با دوربین جلویی خودروی خود ثبت کرده که مشاهده می نمایید.

ابزاری برای جایگزینی تمامی کنترل های خانگی، OneCue کنترل از راه دوری که با حرکات دست شما عمل می کند

OneCue به کاربران اجازه می دهد چند ابزارخانگی را با حرکات ساده دست کنترل کنند. یکی از مشکلاتی که تعدد گجت های خانگی کنونی به همراه خود آورده، تعداد زیاد کنترل های راه دوری است که باید برای هدایت این دستگاه ها استفاده شان کنیم. حال ابزار جدیدی که eyeSight ارائه کرده، درصدد حل این مشکل برآمده است، زیرا کاربر بدل به کنترل گری همه جا حاضر می شود. OneCue کاربران را قادر به کنترل چند ابزار آنهم صرفا با اجرای حرکات دست می نماید.

بیماری‌های پوستیِ مرتبط با دیابت

بیماری‌های پوستیِ مرتبط با دیابت همچون دردسری غیرقابل تحمل هستند لیکن قابل پیشگیری می باشند. موضوعی که یک فرد مبتلا به دیابت را آزار می دهد این است که چگونه از این بیماریها و عوارض آن می بایست پیشگیری کرد؟ یا بعبارت بهتر چگونه می توان آنها را شناسایی و سپس درمان کرد؟ با کوی دانش همراه شوید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

ام جی ای استودیو (MJA studio) یک پارک موج سواری را برای جایگزینی با استادیومی در استرالیا پیشنهاد داده است

ام جی ای استودیو که در استرالیا قرار دارد بعد از دریافت نامه ای مبنی بر دعوت از این شرکت معماری جهت حضور در مطالعه پژوهشی پیشنهاد طرحی کاربردی به جای استادیومی در شرف تعطیلی، دست به کار توسعه "پارک موج سواری سوبی" شده است.

اچ پی و عرضه دو مینی PC  با قیمت ها و خصوصیات کاملا متفاوت

اچ پی و عرضه دو مینی PC با قیمت ها و خصوصیات کاملا متفاوت

کامپیوترهای رومیزی جدید و کوچک اچ پی، استریم مینی (سمت چپ ) و پاویلیون مینی (سمت راست). شاید در نگاه اول دو مینی کامپیوتر جدید اچ پی عین هم به نظر برسند، اما زیر پوشش خودشان این دو مینی کامپیوتر کاملا متفاوت از هم هستند. درحالیکه در طراحی استریم مینی، ذخیره ابری و قیمت کمتر مدنظر بوده، در پاویلیون مینی خصوصیات فنی بهتر و پشتیبانی خروجی Quad HD تعبیه شده است.