اختراع جدیدی که می تواند بدنتان را به یک صفحه ی کنترل لمسی برای تلفن همراهتان تبدیل کند

26 مرداد
دیدگاه دانشمندان مؤسسه ی ماکس پلانک در آلمان این است که لمس کردن صفحه ی تلفن همراه برای ارتباط با آن روزی به یک روش قدیمی تبدیل خواهد شد و شما قادر خواهید بود با لمس کردن نقاط مختلف بدنتان دستورها را به تلفن بفرستید. این دانشمندان اختراعی را ارائه داده اند که "iSkin" نام دارد. این اختراع دارای حسگرهای حساس به فشار است که در زیر یک پوشش سیلیکونی نازک قرار گرفته اند که روی پوست شما می چسبد.

این پروژه شاخه ای از تحقیقاتی است که به ساخت اعضای بدن مصنوعی اختصاص داده شده اند. این اعضای مصنوعی ها دارای احساس هستند. حسگرهای iSkin از نوعی لایه ی سیلیکونی ساخته شده اند که ذرات کربن در آن پراکنده شده است.  این ذرات می توانند به شکل خال کوبی های زیبا در آیند و بین دو لایه ی سیلیکونی قرار گرفته اند که می توانند به پوست بچسبند.

iSkin انعطاف پذیر است و کش می آید. بنابراین راه برای تولید کنندگان باز است که طرح های مختلف را بر روی آن اعمال کنند. حسگرهای آن را می توان برای موارد متعددی مانند کنترل نرم افزار پخش موزیک، صفحه کلید یا پاسخ به تماس ها از طریق چسباندن آن به گوش استفاده کرد.

نمونه ی اولیه ی این وسیله در مراحل اولیه ی ساخت به سر می برد و توسط سیم ها به کامپیوتر متصل می شود. اما در آینده و با پیشرفت فناوری می تواند تغییر کند و به سیستم کنترل شخصی خودش مجهز شود. بعلاوه هدف طراح iSkin این است که برای تامین انرژی آن انرژی جنبشی فرد را در نظر بگیرد تا نیازی به باتری و اتصال به منبع شارژ نداشته باشد.

در حال حاصر مؤسسه ی سازنده قصد ندارد این وسیله را فراتر از نمونه ی اولیه اش گسترس دهد اما برای اینکه iSkin قابل استفاده باشد نیاز به پیشرفت قابل توجهی در فناوری ساختش وجود دارد. با این حال امید می رود که با توجه به آشکار سازی امکان ساخت چنین وسیله ای شرکت های دیگر ترغیب شوند که از ایده ی ساخت iSkin استفاده کنند و آن را به وسیله ای قابل استفاده برای مردم تبدیل کنند.

ثمین پیرو

1. ..
    .. 01 شهریور, 17:27

thanks

خال های پروانه از کجا آمده است؟

محققان دانشگاه کورنل با دستکاری یکی دو ژن، اقدام به تغییر الگوی موجود روی بال های یک نوع پروانه نمودند. طرحی که حاصل شده اثر هنری بزرگی نیست اما نشانه مهمی است برای شناخت نحوه تکامل پروانه ها و احتمالاً شناختی از نحوه تکامل الگوهای رنگ، اشکال و سایر الگو ها در گونه های جانوری دیگر.

«ساعت مغزی» به سازماندهی خاطرات می پردازد

همانطور که اعضای ارکستر نیازمند رهبری هستند که آنها را هدایت کند، نورون هایی که در مغز ما وجود دارد نیز محتاج موج های فعالیتی با زمان بندی دقیق می باشند تا بتوانند خاطرات را به مرور زمان سازماندهی نمایند و در هیپوکامپ که مرکز حافظه مغز می باشد، یک کد عصبی برای «مرتب سازی موقت» جهت ساخت نقشه ذهنی از مکانی که فرد در آن حضور داشته، جایی که الان در آن حضور دارد و جایی که قصد رفتن به آن را دارد، تولید کند. تحقیقی که به تازگی از سوی موسسه علم مغز RIKEN در ژاپن انجام شده و در نسخه 30 می Nature Neuroscience منتشر شده است، نشان می دهد که چگونه نورون هایی که نماینده فضا در ذهن موش هستند، طی زمان باقی می مانند.

سوییچی برای الکترونیک های موج نوری

امکان دارد در آینده، از امواج نوری برای توسعه فناوریِ ترانزیستورها استفاده شود. امواج الکترومغناطیسِ نوری در یک میلیاردم ثانیه تقریباً یک میلیون بار نوسان می کنند، بنابراین سرعت فرکانس های پتاهرتزی دارند. در اصل دستگاه های الکترونی آینده نیز می توانند به این سرعت دست پیدا کنند و 100 هزار بار سریع تر از ابزارهایِ دیجیتالی کنونی باشند. این امر نیازمند شناخت بهتر از حرکت زیراتمی الکترون ها دارد که بواسطه یک میدان الکتریکیِ نوریِ فوق سریع رخ می دهد. هم اکنون تیمی در لابراتوار فیزیک آتوثانیه (LAP) در انستیتوی اپتیک های کوانتومی مکس پلانک (MPQ) و دانشگاه لودویگ ماکسی میلیان (LMU) و نظریه پردازانی از دانشگاه تسوکابا تکنیک های نظری و تجربی منحصر به فردی را با هم ترکیب نموده اند که دسترسی مستقیم را برای اولین بار به این حرکت فراهم کرده است.

آسمان خراش هایی برای تغییر چهره بیابان های شمال آفریقا به واحاتی پر حیات

به تازگی پروپوزال طراحی جدیدی عرضه شده است که بر اساس آن، شمال آفریقا، نه تنها اثری از درگیری و بیابان زایی نخواهد داشت، بلکه با تنوع فرهنگی هم روبرو خواهد شد. اریک راندال مورسی و گالو سکانیزارس دست به کار طراحی دره غول ها شده اند که عبارت است از مجموعه ای از سازه های استوانه ای بلند و لاغر که تمام عناصر لازم برای بدل ساختن بیابان خشک به واحه ای حیات بخش را دارا هستند.

مدل های جدید و خیره کننده میزهای "لاگون" یادآور زیبایی اقیانوس هستند

الکساندر شالین از لا تیبل (La Table) مدت زمانی است که به کار ساخت میزهای سفارشی و منحصر به فرد اشتغال داشته است، اما جدیدترین مجموعه عرضه شده توسط وی که لاگون نام دارد واقعا خیره کننده هستند.

کشف نقش جدید پروتئین TBK1 در تقسیم سلولی

بنا به یافته های محققان پروتئینی به نام TBK1 نقش مهمی را در روند تقسیم سلولی و مخصوصا در مرحله ای از تقسیم که میتوسیس نام دارد ایفا می نماید. سلول ها به منظور تقسیم و تکثیر شدن طی روندی که چرخه سلولی نام دارد از پروسه ای بسیار منظم و مرتب عبور می کنند. بعد از آنکه دی ان ای سلول والد تکثیر شد، دی ان ای کپی شده و اندامک های سلولی طی میتوسیس به دو سلول دختر تقسیم می شوند.

پورشه 911 GT3 RS با 500 اسب بخار قدرت

شرکت پورشه به طور رسمی جزئیات قیمت و عملکرد محصول جدیدش یعنی 911 GT3 RS را تایید کرد و این نشانه آغاز عرضه مدل 2016 در اواخر امسال است.

درک گربه ها از قوانین فیزیک

گربه ها چگونه محل های احتمالی وجود طعمه را پیش بینی می کنند؟ محققان می گویند گربه ها بر اساس آنچه می شنوند دست به محاسبه و تحلیل می زنند. این موجوداتِ دوست داشتنی، اصل علت و معلول و برخی از عناصر فیزیک را می فهمند. با ترکیب کردن توانایی های مزبور با حس شنوایی قوی خود می توانند محل احتمالی مخفی شدن طعمه را شناسایی کنند.

ابزار چند کاریه ای به نام «ساروکو تاکتیکال کردیت کارد اکس»

حمل تبر به عنوان بخشی از وسایل دم دستی و لازم کار جالبی نیست و از این گذشته به خاطر اندازه و وزن تبرها راحت هم نیست.

آیا سنسور دوربین Galaxy S6/S6 Edge شما ساخت سونی است یا سامسونگ؟

سامسونگ معروف به استفاده از سنسورهای مختلف درگوشی‌های پرچم‌دار خود است و به نظر می‌رسد که Galaxy S6 نیز از این قضیه مستثنا نیست. در حالیکه مدت‌ها پیش دریافتیم که Galaxy S6 و S6 Edge از سنسور دوربین IMX240 ساخت سونی استفاده می‌کنند، حالا مشخص شده که دستگاه‌های جدید از سنسور 16 مگاپیکسلی ساخت خود سامسونگ استفاده می‌کنند.