وجود استرس های خانوادگی با بروز مشکل چاقی در نوجوانان مرتبط است

22 فروردین
در پژوهشی جدید مشخص شد که وجود مشکلات و استرس در محیط خانواده خطر بروز مشکلات چاقی و اضافه وزن را در نوجوانان افزایش می دهد.

محققان به منظور ارزیابی تاثیرات سه منشا اصلی استرس های خانوادگی شامل مشکلات اقتصادی، وضعیت ناسالم سلامتی مادر و از هم گسستگی بنیان خانواده، اطلاعات مربوط به بیش از 4700 نوجوان آمریکایی متولد بین سالهای 1975 تا 1990 را بررسی کردند.

دکتر دافنه هرناندز سرپرست تحقیق و استادیار دپارتمان سلامت و عملکرد رفتاری انسان در دانشگاه هیوستون گفت: مشکلات خانوادگی به خصوص از هم گسستگی بنیان خانواده و مشکلات اقتصادی که در دوران کودکی به طور مکرر محیط خانواده را متشنج می کنند، در دخترانی که به سن 18 سالگی می رسند باعث بروز مشکلات اضافه وزن و چاقی می شوند

براساس پژوهش منتشر شده در نسخه ماه آوریل مجله Preventive Medicine مشخص شد بروز مشکلات چاقی در پسران 18 سال فقط با وضعیت ناسالم سلامتی مادر مرتبط است.

دکتر هرناندز افزود: در این پژوهش مشخص شد که مردان و زنان رفتارهای متفاوتی نسبت به استرس و تنش نشان می دهند. همچنین این پژوهش اطلاعاتمان را درمورد استرس و بروز مشکلات چاقی با نگاهی دقیقتر به محیط خانواده افزایش داد. با آگاهی و تشخیص مشکلات استرس زا تاثیرگذار در چاقی مردان و زنان در بزرگسالی، می توان برای مقابله و جلوگیری از بروز چاقی، برنامه ها و خدمات اجتماعی مناسبی را ارائه داد.

دکتر هرناندز ادامه داد: در حال حاضر برنامه های جلوگیری از بروز چاقی با تمرکز بر سلامت غذایی و ورزش در مدارس اجرا می شود که تاثیرات کوتاه مدت دارد.

وی گفت: برای مقابله با چاقی، باید تمهیداتی با رویکرد گسترده تر برای رفع محرک های تنش زا در نظر گرفت تا بتوان به یک برنامه سلامت عقلانی، کمک های مالی یا مشاوره خانوادگی دست یافت.

در پایان دکتر هرناندز افزود: راهکارهای پیشرفته و موثر به منظور کمک به کاهش محرک های تنش زا در دوران کودکی منجر به سلامت جسمی در دوران بزرگسالی می شود.

اگرچه در این پژوهش رابطه ای میان محرک های تنش زا و مشکلات وزنی در دوران کودکی وجود دارد، اما کماکان رابطه علت و معلول این موضوع تایید نشده است.

مرتضی خطیبی

ساخت دارویی جدید برای مقابله با اثرات کشنده تشعشعات هسته ای

تیم بین رشته ای تحقیقاتی در گالوِستون که هدایت آنرا شاخه پزشکی دانشگاه تگزاس به عهده داشته است خبر از کشفی راهگشا در عرصه مقابله با اثرات کشنده قرارگیری در معرض تشعشعات هسته ای داده اند. 24 ساعت بعد از قرار گرفتن موش ها در معرض تشعشعات هسته ای، یک بار تزریق پپتید احیاکننده، افزایش چشمگیری را در نرخ بقای این جانداران نشان می دهد.

چگونه مشکل LED آبی رنگ (LED indicator) بر روی نسخه سیستم عامل 10 برخی گوشی های بلک بری جهت ارتقا به 10.3.1 را برطرف کنیم.

برخی کاربران گوشی های Z10 و Q10 شرکت بلک بری تا قبل از ماه نوامبر که نسخه سیستم عامل 10.3.1 عرضه شد با مشکل مواجه بودند. بعد از آپدیتِ نسخه نهایی نشده سیستم عامل جدید بر روی مدل های Z10 و Q10، دارندگان این گوشی ها اعلام کردند که تمامی اطلاعات بر روی گوشی هایشان از دست رفته و بعد از خاموش روشن کردن دستی، "چراغ هشدار" با نور آبی رنگی بصورت چشمک زن مشاهده می شود.

گوشی زمخت CAT S50 پرچمدار گوشی‌های کاترپیلار

CAT S50 زمخت‌ترین گوشی اندرویدی موجود است که از نظر سختی،‌ مقاومت در برابر آب، گرد و غبار، دمای بالا و نوسان و ارتعاش بر طبق استانداردهای نظامی ساخته شده. همچنین دارای صفحه نمایش نشکن بوده و دستگاهی نسبتا زخیم و محکم است. اگر تمایل به دانستن مشخصات این صخره اندرویدی دارید، با کوی همراه باشید.

کشف یک سیاه چاله بعد پنجمی و ابهام در صحت نظریه نسبیت عام

با توجه به کشف سیاه چاله ای حلقه مانند در کیهان که حداقل 5 بعد دارد امکان ایجاد ابهام در صحت نظریه نسبیت عام انیشتین دور از ذهن نیست . شاید عده بسیاری فکر کنند که «کیهان» بر پایه قواعد تغییرناپذیری بنا شده است، اما شاید این قواعد به آن درجه که ما فکر می کردیم مستحکم نبوده باشد. تیمی از فیزیکدانان دانشگاه کمبریج با انجام شبیه سازی های کامپیوتری که نشان دهنده سیاه چاله ای 5 بعدی و حلقه مانند است و خلق تَکینِگی برهنه که می تواند منتهی به معادلاتی فراتر از آنچه در نظریه نسبیت ذکر شده، بشود و بدین ترتیب احتمال ایجاد شبهه در نظریه انیشتین را مطرح ساخته اند.

مطالعه درخت زندگی و آشکارسازی کارکردهای درونی سلول

دانشمندان بزرگترین نقشه پروتئینی جهان برای نمایش تعامل پروتئین های داخل سلول را تهیه کردند. تصویر فوق شامل ده ها هزار تعامل پروتئینی جدید می باشد که توسط دانشمندان کشف شده اند و حدود یک چهارم تمام تماس های تخمین زده شده پروتئینی در یک سلول را شامل می شود.